Millanen streamer altaaseen

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
@nsku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 174
Liittynyt: 10:45, 20.04.2005
Paikkakunta: Lapua

Millanen streamer altaaseen

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Eli heitetäänpäs tänne kyselyä, mulla ei mitään hajua koko kapistuksesta... Eli allas on 2m pitkä, litroja reilu 500. Suodattimena Eheimin vanha proffa. Suodatusteho mielestäni riittää, joten vettä kierrättämään tarvisin streamerin. Aikeissa hankkia L-018, lämpöä pitää nostaa altaassa joten mietityttää että riittäisi hapekasta vettä. Perinteinen ilmastin altaassa on pulputtamassa. Miten iso tehoiltaan tuos streamerin pitäisi olla. Vai onko parempi olla kaksi pienempää? Myös sijoitus mietityttää, miten se pitää altaaseen laittaa? Mulla on allas ns. seinässä, eli allas kodinhoitohuoneessa ja olohuoneen seinässä aukko josta allas näkyy. Allas on noin 10cm korkeampi kuin aukko, joten altaan yläosa jää piiloon, mietin voisiko tuon streamerin asentaa tuonne ylös piiloon?
Sitä ihimine ku alakaa puhua pohojammaata, tyhymenöö heti pualet, mutta onneksi on mistä ottaa!
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 210
Liittynyt: 08:08, 03.12.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Millanen streamer altaaseen

Viesti Kirjoittaja Jnnerjk »

Mulla on pari metrisessä altaassa 3000 ja 5000l puhaltavat streamerit, kumassakin päässä siis, parempi ratkaisu mielestäni olisi kaksi 3000l, toi 5000 potkii mielestäni liikaa, vallisneriat on enempi vaakatasossa kun pystyssä. Riippuu streamerin tehosta mutta ihan lähelle pintaa, tekee pyörteen pintaan, hörppää ilmaa ja pitää aikamoisen kurlutuksen.
@nsku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 174
Liittynyt: 10:45, 20.04.2005
Paikkakunta: Lapua

Re: Millanen streamer altaaseen

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Kiitos vastauksesta! Nyt on jo helpompi lähteä kartoittamaan mitä löytyy
Sitä ihimine ku alakaa puhua pohojammaata, tyhymenöö heti pualet, mutta onneksi on mistä ottaa!
Visumies
Junior Member
Junior Member
Viestit: 172
Liittynyt: 05:23, 27.01.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Millanen streamer altaaseen

Viesti Kirjoittaja Visumies »

Tuoltahan niitä löytyy ja pelaa...

http://www.akvaarioon.fi/epages/akvaari ... t/Streamit
450 litraa suolaista visiota...mitenhän sitä osaisi...
@nsku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 174
Liittynyt: 10:45, 20.04.2005
Paikkakunta: Lapua

Re: Millanen streamer altaaseen

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Joo selailinkin noita jo, hyvä tietää että nuo on hyviä vaihtoehtoja. Kovin vähän noita oli tarjolla suomalaisis verkkokaupois. Joku akvaterra myi tosi edullisia, mutta taitaa se mennä täskin hinta ja laatu käsikädes...
Noita kiertovesipumppuja toki katsoin myös, niissä on virrankulutusta enempi ja ilmeisesti lämmittää allasta, joten siksi tuota streameria aattelin enemmänkin vaihtoehdoksi. Mutta täskin lienee olevan makuasia kumpi miellyttää...
Sitä ihimine ku alakaa puhua pohojammaata, tyhymenöö heti pualet, mutta onneksi on mistä ottaa!
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 210
Liittynyt: 08:08, 03.12.2015
Sukupuoli: Mies

Re: Millanen streamer altaaseen

Viesti Kirjoittaja Jnnerjk »

Streameri parempi, pienemmällä lämmöllä ja virrankulutuksella saat saat paremman virtauksen, leveämpi, enemmän litroja ja huomaamattomampi akvaariossa. Itse ostin akvaterrasta tuollaisen halvan streamerin, reilun vuoden jälkeen toimii edelleen kuten pitää, imukuppisysteemi pitää hyvin paikallaan niin kauan kun kestää (=6kk), sen jälkeen tarvii virittää jotenkin muuten altaaseen, mulla kivien välissä. Ei siinä mitään säätöjä tai muitakaan hienouksia ole mutta eipä tuo hintakaan paljoa ole. Tosin en kyllä ostais enää. Jebao:n streamereita saa 60-80€ saksasta ja niissä tulee jo ominaisuuksiakin mukaan.
@nsku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 174
Liittynyt: 10:45, 20.04.2005
Paikkakunta: Lapua

Re: Millanen streamer altaaseen

Viesti Kirjoittaja @nsku »

Kiitos Jnnerjk! Eli kyllä se on sitten streamer minkä hommaan. Oon huomenna menossa käymään Tuurissa Kalajutussa, niiden sivuilta en löytänyt että niillä olis valikomissa ollut, mutta käympä kysymässä kuitenkin. Täytyy sit sen jälkeen laittaa tilausta jonnekin päin menemään.
Sitä ihimine ku alakaa puhua pohojammaata, tyhymenöö heti pualet, mutta onneksi on mistä ottaa!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”