Fluval U?

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

m1ksu kirjoitti:
mireea kirjoitti:
Lisäksi jos joku tietää miten tuon pystysuunnassaolevan putken josta vesi kulkee puhallusaukkoja kohti sais putsattua sisältä niin neuvoja otetaan vastaan, se kerää melkosesti mömmöjä. Tai pystyykö tuossa säätämään puhalluksen voimakkuutta mitekää, en oo ihan viel päässy kiinni tuohon kierrekorkin toimimiseen mahdollisesti moisena säätelijänä.
Sen saa puhdistettua siten että otetaan säätönuppi irti, lähtee vetämällä tai ruuvimeisseliä tms. apua käyttäen. Sen jälkeen nupin alta musta osa irti, lähtee samoin kuin säätönuppi. Sitten saakin säätöputken ulos, ainakin U4 mallissa 2 osainen ja sen jälkeen helppo puhdistaa osat ja suutinputki pienellä pulloharjalla.
Kokoaminen päin vastoin ja osat ei käy kuin yhdessä asennossa kiinni toisiinsa.
Ei niin vaikeaa miltä kuulostaa.

Puhallusta säädetään kääntämällä nuppia siten että esim. kohdassa A (puhallus muistaakseni ylä reiästä) käännetään B tai C:n puoltaväliä kohti ja näin puhallus reiän koko pienenee ja virtaus pienenee/suunta hieman muuttuu (riippuen kääntösuunnasta B tai C) joko vasemmalle tai oikealle ja puhallus ei niin pistemäinen.(koskee ylä ja ala puhallusta)
Keskiasentoa eli suutinosaa käytettäessä käännetään puhallus reikien väliosaan, näin ahdistaa ja puhallus pienenee.
Toivotaan että tuosta selostuksesta saa jotakin tolkkua! :mrgreen:
Säätönuppi irtosi ja homma olikin järkevä tehdä noin:). Hyvä vinkki. :D
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
ReyaPeya
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 18:12, 23.07.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Fluval u4 sisäsuodatin

Viesti Kirjoittaja ReyaPeya »

Olen lukenut aiheesta aikaisempia viestiketjuja, mutta taisi jäädä avoimeksi muutama juttu, kun niitä nyt itse haluan kysyä.. :roll: tuota tuota.. siis kuinkahan sitä olisi hyvä puhdistaa ja hoitaa 180l:n akvaarion käytössä? Kuinka usein jne. Voiko sinne laittaa biomassan kaveriksi vaikka vanua, jos mieli tekee? Kuinka kauan suodatinmassat toimii hyvin ja mistä sen tietää milloin olisi aika vaihtaa uuteen? hhe.. :D Sitä paitsi, mitä se biomassa nyt oikein tekee? Käsittääkseen tuossa fluvalissa pitäisi olla kolmenlainen suodatus mekaaninen ja sitten se vettä "manipuloiva, mikä lie suodatus" sekä tuo biologinen massa. vasta-alkajan hulluja kysymyksiä :mrgreen:
180l
LKA
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 15:21, 19.08.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja LKA »

Tilasin U2:sen Zooplussasta edullisesti alkuperäisenä ajatuksena vaihtaa tuliliskoakvaarion suodatin uuteen. Toisaalta 180 litran altaaseenkin tarvitsisi uuden roskankerääjän/ilmastajan, jospa vaihtaisin sieltä vanhan ja epävakaasti toimivan Fluval 2+:n tuliliskolle ja U2 saisi kodin isommasta altaasta. Tai sitten pitää tilata toinenkin U2 :P U3:ssa on kuitenkin liian suuri puhuri omiin tarkoituksiini...

Ainiin, täälläkin on kokemusta kuolleesta Fluvalin suodattimesta joka heräsi henkiin juuri kun aioin heittää sen menemään. Uteliaisuuttani purin suodattimen atomeiksi ja kokosin uudestaan, laitoin kuivana laitteen pistorasiaan ja sehän alkoikin hurista :D On se tehnyt tuota ennenkin mutta nyt se toimi vasta uudelleenkokoamisen jälkeen :roll:
Debugger
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 610
Liittynyt: 18:36, 20.11.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lahti

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja Debugger »

Itse olen huomannut Fluvalin sisäsuodattimista sen että ne ovat arkoja ropelin pyörijän limoittumiselle ja staattorin levälle. Jokaisen putsauksen yhteydessä pitää puhdistaa sekä ropellin pyörijä että pesä.
Minä kerkiän portille 0,8 sekunnissa, entä sinä?
My love: Chiclidae
Kalakaverit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2102
Liittynyt: 11:59, 01.09.2006
Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja Kalakaverit »

annek kirjoitti:Pitää nyt ihan varmistaa, etten pöhköjä puhu, että onko nykyään Fluvalilla sisäsuodattimia muita kuin tätä U-mallia? Siis valmistetaanko niitä "perinteisiä" jossa moottori on päällä, enää? Ja jos, puhummeko nyt siis nimenomaan tästä U-mallista? Minä ainakin puhun [:I] .
Valmistaja on lopettanut vanhan mallin (Fluval plus-sarjan) valmistamisen jo kuukausia sitten, ja alkavat olemaan maahantuojaltakin loppu. Joten jos sellaista haluaa, kannattaa se ostaa jos sellaisia vielä löytää.
LKA
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 15:21, 19.08.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuopio

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja LKA »

Tänne päätyi hetki sitten U2 roskankerääjäksi 180 litran altaaseen. Täytyy sanoa ettei tuossa ainakaan voi puhua mistään kummoisesta puhurista, piti ihan useamman kerran tarkistaa, toimiiko koko loota :| Mutta ei kai sen ole tarkoituskaan kummoista tsunamia aikaansaada. Positiivista on tuo että siinä saa valita sen puhalluspaikan joko suodattimen ylä-, ala- tai keskiosasta. Keskiosassa näyttää tulevan laajemmalta alueelta se puhuri niin ettei se juurikaan liikuttele kasveja. Omien juovaharjarapujen mieleen näyttää olevan tuo puhuri alhaalta, enää niiden ei tarvitse kiipeillä korkealle vallisnerian lehdille päästäkseen "surffailemaan" aallonharjalla :D

Huonona puolena mainitsen tuon tavallista monimutkaisemman rakenteen. Tuossa näyttää olevan kaksi hiilisuodatinlevyä, vai olenko väärässä? Jos olen, niin hyvä, jos taas olen oikeassa niin pidän sitä ratkaisua aivan turhana. Aluksi yläkansi oli hankala avata, siinä ei ole minkäänlaista paikkaa sormille. Ulkomitoiltaan tuo pönttö on myös melkoisen jykevä, ihan pieneen akvaarioon en voi suositella.
ReyaPeya
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 18:12, 23.07.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja ReyaPeya »

Itellä fluval U4 ja puhuria riittää saamaan kasvit kenoon altaassani 150-180l.

Olisiko kenellään tietoa kuinka usein nuita suodattimia ja biomassoja olisi hyvä vaihtaa?
180l
ReyaPeya
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 18:12, 23.07.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: oulu
Viesti:

Fluval U4:n huolto ja hoito

Viesti Kirjoittaja ReyaPeya »

Osaisiko kukaan vasta-alkajalle kertoa milloin tämän suodattimen suodatinmateriaalia olisi hyvä vaihtaa? Suodatin massalevyäkin kun on kahdenlaista..karkeaa ja hienojakoisempaa.. ja löytyy vielä ne biomassatkin. Entä muupesu: kuinka pestä ja kuinka usein?

Voiko suodattimessa käyttää muiden suodattimien massoja? ..tai vaihdella nuita massojen karkeuksia jne?

Olen kiitollinen jokaisesta tiedonjyväsestäkin :D joten vähäpätöisemmiltäkin tuntuvat ajatukset esille vaan - kiitos.
180l
AquaPro
Junior Member
Junior Member
Viestit: 75
Liittynyt: 22:50, 11.07.2009
Sukupuoli: Mies

Sisäsuodattimeksi fluval u3 ?

Viesti Kirjoittaja AquaPro »

Kauhee hinku hankkia tollanen sisäsuodatin (http://www.zooplus.fi/shop/akvaario/suo ... gen/177811) vaikka en ehkä oikeesti tarviskaan tota 200l akvaani jossa on jo valmiiksi resun-806 ulkosuodatin jonka pitäs kierrättää 1200 l/h, mutta luulen että sen teho on hiipunut jo jonkin verran vuosien varrella. Kysymys onkin, että riittäsikö tuo U3 vai pitäiskö sittenkin olla tuo U4 malli?

Kalasto: 10 keltabarbia, lehtikala, helmirihmakala,3 kiilakylkeä, 7 kuparimonnista ja 2 pientä partamonnia ja 1 isompi.
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 08:51, 26.08.2013
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

nostanpa tätä vanhaa ketjua; kuinka usein ootte vaihtaneet U-mallin ne hienosuodatustyynyt?
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
AquaPro
Junior Member
Junior Member
Viestit: 75
Liittynyt: 22:50, 11.07.2009
Sukupuoli: Mies

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja AquaPro »

Rockhill kirjoitti:nostanpa tätä vanhaa ketjua; kuinka usein ootte vaihtaneet U-mallin ne hienosuodatustyynyt?
En kertaakaan ja vuosia pyöri suodatin altaassa. xD
Merihevonen17
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 17:39, 23.02.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja Merihevonen17 »

Pitääkö Fluvalin sisäsuodattimessa (U2) oikeasti käyttää hienosuodatus/hiilipatruunaa vai voiko sen korvata jollain? Millä? Kun ei kai nyt muissakaan suodattimissa jatkuvasti käytetä hiilipuhdistusta? Ja samaa lisäksi kyselen kun aiemmat täällä, eli miten usein putsaatte/ vaihdatte massoja? :)
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Merihevonen17 kirjoitti:Pitääkö Fluvalin sisäsuodattimessa (U2) oikeasti käyttää hienosuodatus/hiilipatruunaa vai voiko sen korvata jollain? Millä? Kun ei kai nyt muissakaan suodattimissa jatkuvasti käytetä hiilipuhdistusta? Ja samaa lisäksi kyselen kun aiemmat täällä, eli miten usein putsaatte/ vaihdatte massoja? :)
Noita Fluval4U minulla on näemmä 6 ja U3 ollut 1, joskin romukopassa :).

Hienosuodatus-hiilipatruuna tulee alkusetin mukana. Itse en katsonut aiheelliseksi jatkaa sen käyttöä ja vaihdoin ihan tavalliseen mattosuodatuslevyn tyyppiseen. Hiili poistaa kaikenlaista jämää akvaasta ja usein sitä käytetään lääkkeen jämien poistossa. Lääkityksen aikana toki ei saa käyttää. Itse pidän noita hiililevyjä vain hätävarana kaapissa :).

Fluval 4U:hun olen itse leikannut 3cm paksusta mattosuodatuslevystä edullisesti laidoilla oleviin koreihin patruunat :). Toki valmiit ovat helpot, mutta pidän muutenkin mattosuodatuslevyä, myös 5 cm paksuista jemmassa. Niistä saa itse räätälöityä leikkaamalla moniin suodattimiin auttavia massoja. Joskus tosin oma valmismassa on näpsempi ja parempi, joskus ei.

https://photos.app.goo.gl/h2CXvcEgiI8yXh1q2
Keskikarkea on aika hyvä valinta.

Itse myös suosin vähintään kahta suodadin (no, minulla on joskus jopa 6 suodatinta kipossa) kipossa. Kun putsailee suodattimia, voi hento bakteeristo vähentyä, ainakin jos joutuu akvaarion alkuvaiheessa usein putsaamaan (kypsyminen vie kunnolla jopa 3 kk, joskus kauemmin, sitten on hyvä bakteeristo myös hiekassa ja muilla pinnoilla).

Joskus suositellaan ihan huuhtelua akvavedellä. Minulla jotkut suodattimet menee niin biojätteeseen, että akvalämmin vesi paras ja hieman rankempi ote. Mutta suodatusbakut on hyvä saada hellävaraisesti putsauksessa jäämään hieman siihen, vaikka toki hyvä putsata suodatin kunnolla.

U-mallissa on raksukori. Siihen kertyy ok-suodatusbakuja ja sitä vain huuhtaisen (raksut ovat lähes ikuisia).

Kerran viikossa yleensä sisäsuodadinta putsataan. Mutta aluksi voi tulla jopa nitriittipiikki parin päivän päästä putsauksesta jos bakteeristo ei ole vielä hyvin kehittynyt. Hyvä, jos ei ylipuunaa samalla pohjaa (lappoaa sen eri kerralla), ettei kerralla lähde hyvisbakut pois.

Tukkoinen epätoimiva suodatinkaan hyvä, joten hyvä säännöllinen putsailukin.

Kaikkien suodatusmassojen vaihto kerralla ei suositeltavaa, ettei bakut kaikkoa akvaariosta. Toki, jos on hurjat suodatukset ja monta suodatinta, niin akvaario pysyy paremmin tämän suhteen tasapainossa.

Eli hyvä tiedostaa, ettei kerralla vaihda kaikkia massoja ja tekee vaihdot asteittain. Raksuja en vaihtaisi oikeastaan koskaan. Ja kerralla en vaihtaisi kaikkia massoja, jos on vain 1 suodatin....Sisäsuodattimen suositus ylipäätään on kerran viikossa putsaus, mutta toki kuormituksen mukaan himppu hienosäätöä.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Merihevonen17
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 17:39, 23.02.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja Merihevonen17 »

Fisutar10 kirjoitti: Fluval 4U:hun olen itse leikannut 3cm paksusta mattosuodatuslevystä edullisesti laidoilla oleviin koreihin patruunat :). Toki valmiit ovat helpot, mutta pidän muutenkin mattosuodatuslevyä, myös 5 cm paksuista jemmassa. Niistä saa itse räätälöityä leikkaamalla moniin suodattimiin auttavia massoja. Joskus tosin oma valmismassa on näpsempi ja parempi, joskus ei.

https://photos.app.goo.gl/h2CXvcEgiI8yXh1q2
Keskikarkea on aika hyvä valinta.
Tuo linkki oli varmaan väärä? [;)] Eli siis olet ne molemmat kaksi korvannut yhdellä?
Fisutar10 kirjoitti: Itse myös suosin vähintään kahta suodadin (no, minulla on joskus jopa 6 suodatinta kipossa) kipossa. Kun putsailee suodattimia, voi hento bakteeristo vähentyä, ainakin jos joutuu akvaarion alkuvaiheessa usein putsaamaan (kypsyminen vie kunnolla jopa 3 kk, joskus kauemmin, sitten on hyvä bakteeristo myös hiekassa ja muilla pinnoilla).

Joskus suositellaan ihan huuhtelua akvavedellä. Minulla jotkut suodattimet menee niin biojätteeseen, että akvalämmin vesi paras ja hieman rankempi ote. Mutta suodatusbakut on hyvä saada hellävaraisesti putsauksessa jäämään hieman siihen, vaikka toki hyvä putsata suodatin kunnolla.

U-mallissa on raksukori. Siihen kertyy ok-suodatusbakuja ja sitä vain huuhtaisen (raksut ovat lähes ikuisia).

Kerran viikossa yleensä sisäsuodadinta putsataan. Mutta aluksi voi tulla jopa nitriittipiikki parin päivän päästä putsauksesta jos bakteeristo ei ole vielä hyvin kehittynyt. Hyvä, jos ei ylipuunaa samalla pohjaa (lappoaa sen eri kerralla), ettei kerralla lähde hyvisbakut pois.

Tukkoinen epätoimiva suodatinkaan hyvä, joten hyvä säännöllinen putsailukin.

Kaikkien suodatusmassojen vaihto kerralla ei suositeltavaa, ettei bakut kaikkoa akvaariosta. Toki, jos on hurjat suodatukset ja monta suodatinta, niin akvaario pysyy paremmin tämän suhteen tasapainossa.

Eli hyvä tiedostaa, ettei kerralla vaihda kaikkia massoja ja tekee vaihdot asteittain. Raksuja en vaihtaisi oikeastaan koskaan. Ja kerralla en vaihtaisi kaikkia massoja, jos on vain 1 suodatin....Sisäsuodattimen suositus ylipäätään on kerran viikossa putsaus, mutta toki kuormituksen mukaan himppu hienosäätöä.
Mulla on tässä akvassa toisena suodattimena Aquaball 130, joka vaikuttaa tätä vähän jämerämmältä, ainakin kun laitoin lisäkoriin bioraksuja. Toisessa akvassa oleva Juwelin oma sisäsuodatin vaikuttaa sinäänsä näistä helpoimmalta, että kun siinä kerran viikossa vaihtaa se ylimmän suodatinmaton, niin suurimmat töhkät jää kuitenkin siihen. Odottelen, miten näissä käy. Ja tässä Fluval U2:ssahan oli moottoriston putsaussuositus väh. 3kk väkein, mikä vaikuttaa minusta pitkähköltä väliltä. Juwelissa suositus näyttää olevan 1kk välein mitä olenkin noudattanut, ja kohtuullisesti likaa kertyy siinä ajassa.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Leikkaan kumpaankin koriin oman patruunan. Niihin laitimmaisiin koreihin. 3 cm mattosuodatuslevystä saa helposti.

https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... astuspussi

Toki niitä raksujakin voi vaihdella muihin raksuihin, joita myydään vaikka litran paketissa (tulee halvemmaksi). Mutta ne omat raksut ihan yes ja ovat minunusta "ikuisia".
http://www.akvaarioon.fi/epages/akvaari ... UBSTRAT1L Siis tyyliin tämä. Näitä on pienijakoisempiakin, jotka ehkä koriin paremmin istuvia, mutta nuo pallerotkin menee.

Fluval 4U putsaan moottoria hyvin harvoin. Yleensä putsaan lähes joka huollossa sisäsuodattimien moottorin propelin, mutta fluvalu:ssa teen sen todella harvoin. Tosin kyllä sekin kerää likaa ja joskus hiekkaakin, kun on aika pohjalla. Joten hyvä sitä esim. kuulauden välein putsata, vaikka itse teen sen harvemminkin.

Juwelin Bioflow on hyvä antaa pöhistä niin, että vaihtaa vain pintahienosuodatuslevyn, jota sitäkin on isoina levyinä, josta saa halvalla leikattua neliön....On niitä toki valmiina levyinä Juwelilla. Toki tarpeen mukaan sitten koko sisuskalut ja moottorikin menee limaiseksi ja hyvä sitäkin tarpeen mukaan putsata harjalla.

Suodattimien kumitiivisteet rasvaan edullisella apteekin valkovaseliinilla, jos noita kumiaosia löytyy. Pysyvät kunnossa.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Merihevonen17
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 17:39, 23.02.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja Merihevonen17 »

Fisutar10 kirjoitti:Leikkaan kumpaankin koriin oman patruunan. Niihin laitimmaisiin koreihin. 3 cm mattosuodatuslevystä saa helposti.
Kuinka usein kannattaa vaihtaa? Huuhtelet siis kerran viikossa?

Fisutar10 kirjoitti:Suodattimien kumitiivisteet rasvaan edullisella apteekin valkovaseliinilla, jos noita kumiaosia löytyy. Pysyvät kunnossa.
Hyvä vinkki, voisi varmaan rasvailla. Haittaako, jos sitä menee veteen?
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Merihevonen17 kirjoitti:
Fisutar10 kirjoitti:Leikkaan kumpaankin koriin oman patruunan. Niihin laitimmaisiin koreihin. 3 cm mattosuodatuslevystä saa helposti.
Kuinka usein kannattaa vaihtaa? Huuhtelet siis kerran viikossa?

Fisutar10 kirjoitti:Suodattimien kumitiivisteet rasvaan edullisella apteekin valkovaseliinilla, jos noita kumiaosia löytyy. Pysyvät kunnossa.
Hyvä vinkki, voisi varmaan rasvailla. Haittaako, jos sitä menee veteen?
Sitten kun tuntuu silmällä ja käsissä, että ei hoida hommansa. Itse pinttyneet liat saan hyvin suihkulla, jossa on napikka pistevirtaukseen ja suihku on tosi tehokas. Kakka irtoaa. Mutta jos ei enää irtoa, sitten uusi patruuna. Ja tosiaan asteittain kantsii vaihdella, jos hommat enempi yhden kortin varassa suodatuksen suhteen.

Valkovaseliini on myrkytöntä. Käytän reilusti. No, toki ei veteen kannata pursotella. Nimenomaan siis apteekin valkovaseliini, vaaratonta ja tosi halpaa näissä hommissa. Ulkkarin tiivisteet, bioflown kumiosat yms. kantsii rasvailla . Hieman katsottava ettei mene propeliin, että ei tule liian liukkaaksi ja pyöri sutia. Mutta ei tämä ole ongelma yleensä :P :mrgreen:
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Merihevonen17
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 17:39, 23.02.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Fluval U?

Viesti Kirjoittaja Merihevonen17 »

Kiitos taas vinkeistä! Jospa näihinkin suodattimiin tottuu. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”