Eheim ulkosuodattimen asennus Juwel akvaarioon

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kalalaari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 11:34, 23.06.2011
Sukupuoli: Nainen

Eheim ulkosuodattimen asennus Juwel akvaarioon

Viesti Kirjoittaja kalalaari »

Minulle suositeltiin hankittavaksi tuohon Juwel Record akvaariooni Eheim classic 250 ulkosuodatinta. Suodatin saapui, mutta asennus ohjeissa on aukkoja tälläiselle, joka ei oo ollut ko pumpun kanssa aikaisemmin tekemisissä. Varmaan täällä on muillakin kyseisiä pumppuja? Tuossa asennusohjeessa käsketään täyttää suodatin eheim mechillä ja substratilla, ja niitä ei ainakaan tullut tuon mun pumpun matkassa :o Mitä nuo niinku on? Mistä saa? Onko vastaavia tuotteita? Täytyykö nuita vaihtaa jatkossa?
Entäs kuinka ootte liittäneet muoviosat letkuun? Liittäminen oli tosi hankalaa, koska letku oli niin jäykkä ja kapea ja kaiken lisäksi ne irtoaa sen jälkeen helposti. Kuuluiskohan tuossa olla jotain välikappaleita?
Jos jollain sattuu oleen Juwel akvaario ja ootte asentaneet tuollaisen suodattimen, niin miten ootte kikkailleet tuon suodattimen paikoilleen, kun tuossa Juwelin valokannessa ei ole yhtään ylimääräistä reikää?
Ja onko joku irrottanut Juwelin sisäsuodatinta? Millä tavoin? Onko hankalaa? Onnistuuko täydellä akvaariolla?

Kiitos niille jotka viittivät vastata!
pasihe
Member
Member
Viestit: 416
Liittynyt: 20:23, 04.01.2006
Akvaarioseurat: Oulun Akvaarioseura
Paikkakunta: Kempele

Re: Eheim ulkosuodattimen asennus Juwel akvaarioon

Viesti Kirjoittaja pasihe »

Keraamiset massat tulee vain ns. plussapaketin mukana. Perusmallissa on pelkät vaahtomuovipatruunat. Mechiä ja substraattia saat akvaariokaupasta ja niillä saat tehokkaamman suodatuksen kuin pelkillä suodatinlevyillä. Jos letkut tuntuu liian tiukoilta niin voit lämmittää letkun päätä varovasti esim kuumailmapistoolilla niin letku pehmenee. Itselläni on ulkosuodattimia juwelin rio ja record altaissa ja niissä on kyllä letkujen mentävät aukot kannen takareunassa.
Olen irrottanut juwelin suodattimia fileerausveitsellä jossa on pitkä ja taipuisa terä, kun suodatinta samalla vetää irti lasista ja tökkää veitsellä silikoonitäppiin niin irtoaa suht helposti. Suosittelisin kyllä varalta laskemaan veden pintaa operaation ajaksi..
Pj Oulun Akvaarioseura http://www.oulunakvaarioseura.net/
1080L Malawi
kultura
Junior Member
Junior Member
Viestit: 116
Liittynyt: 18:04, 09.12.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: salo

Re: Eheim ulkosuodattimen asennus Juwel akvaarioon

Viesti Kirjoittaja kultura »

Pehmennä letkua kuumalla vedellä niin liittäminen onnistuu helposti.
Itse olen irrottanut sisäsuodattimen mattoveitsellä ja lähes täydellä altaalla tein homman..
530l malawila
240l seurala
30l rapula, heposia,kissoja ym. karvakasoja :)
kalalaari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 11:34, 23.06.2011
Sukupuoli: Nainen

Re: Eheim ulkosuodattimen asennus Juwel akvaarioon

Viesti Kirjoittaja kalalaari »

Tuossa mun vanhan mallisessa Juwel Rekord akvaariossa on isompi reikä takana, mutta tuossa uudenmallisessa jonka olen ottamassa käyttöön, niin on vain johtojen mentävät aukot :/ Harmi kun tuolta osin kannet ovat muuttuneet. Täytyy keksiä jotain..
Täytyypä akvaliikkeeseen lähtä kyseleen tuota suodatin täytettä, kerran kunnon suodattimen olen hankkinut, niin toimiikin sit toivotusti.

Kiitos kysymyksiin vastanneille! ..ja niitä tulee varmaan lisää, kun rupeen oikeasti suodatinta saattamaan toimintakuntoon.
riinakoo89
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 08:43, 22.07.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Eheim ulkosuodattimen asennus Juwel akvaarioon

Viesti Kirjoittaja riinakoo89 »

Hei, olen ensikertaa tekemisissä eheimin ulkosuodattimen kanssa( Eheim 2213 ulkosuodatinta) ja kaikki tarvikkeet ovat kasassa, mutta ei ollut mitään ohjeita enkä saanut mitään tolkkua netistä, joten kysyn että on varmaan yksinkertaista että joku neuvoisi että mitä sitten kun suodatin on sisältä kasattu? Tosiaan ohjeet puuttuu niin hiukan hankala ensikertalaisena asentaa.. hmm... onhan tätä vaikea neuvoa täällä mutta kiitos yrittäneille :)
riinakoo89
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 08:43, 22.07.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Eheim ulkosuodattimen asennus Juwel akvaarioon

Viesti Kirjoittaja riinakoo89 »

Hei, olen ensikertaa tekemisissä eheimin ulkosuodattimen kanssa( Eheim 2213 ulkosuodatinta) ja kaikki tarvikkeet ovat kasassa, mutta ei ollut mitään ohjeita enkä saanut mitään tolkkua netistä, joten kysyn että on varmaan yksinkertaista että joku neuvoisi että mitä sitten kun suodatin on sisältä kasattu? Tosiaan ohjeet puuttuu niin hiukan hankala ensikertalaisena asentaa.. hmm... onhan tätä vaikea neuvoa täällä mutta kiitos yrittäneille :)
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Eheim ulkosuodattimen asennus Juwel akvaarioon

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Oletko muuten katsonut asennusohjeita you tuben kautta, siellä näkee asennuksen ihan käytännössä kohta kohdalta että miten se tapahtuu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”