Vesisalaatti

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
murmeliotus
Member
Member
Viestit: 360
Liittynyt: 09:46, 06.01.2004
Paikkakunta: Raisio

Vesisalaatti

Viesti Kirjoittaja murmeliotus »

Käytin hakua, mutta ei oikein tahtonut löytyä mitään..
Eli onko täällä monella tuota vesisalaattia ja miten viihtyy akvaariossa? :P
lapranlikka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 172
Liittynyt: 18:47, 15.01.2006
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja lapranlikka »

Minulla oli. Kuoli pois ja syykin löytyi. Ei siedä kovin lämmintä vettä eikä varjostavia kasveja.
VesiEläin
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5925
Liittynyt: 07:54, 04.03.2004
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja VesiEläin »

lapranlikka kirjoitti:Minulla oli. Kuoli pois...
Sama vika. Huono kasvi. :mrgreen:
Camomilla
Starting Member
Starting Member
Viestit: 25
Liittynyt: 15:08, 05.10.2005
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Camomilla »

Mä sanoisin taas ett hyvä kasvi :P

Mulla vesisalaatti kasvaa akvaarion etuosassa, varjostavia kasveja ei ole, valoakaan ei tosin kyllä ihan hirveästi ole. Lannoitan säännöllisesti nestemäisillä lannoitteilla ja nestemäisellä hiilellä. Ostin noin vuosi sitten yhden pienen taimenen, nyt niitä on 6 kpl ja olen antanut ainakin 2 kpl eteenpäin. Minun akvassani yksi parhaiten viihtyvä... Suosittelen :mrgreen:
Angelfish
Member
Member
Viestit: 305
Liittynyt: 12:59, 15.11.2004
Paikkakunta: satakunta

Viesti Kirjoittaja Angelfish »

Tuntuu tosiaan viihtyvän hieman viileämmässä vedessä. Kaikissa altaissani joissa lämpö on yli 24astetta, kasvi kuolee pois, mutta tuossa yhdessä viihtyy, siellä on 23-24astetta ja valaistuksena 2x18w. Pohjalannoitusta ei ole, pelkkä PMDD ja hiilidioksidi. Tosin kasvi ei mitenkään kukoista, mutta ei kuolekaan.

Kasvatin tuota myös ilmakasvatuksessa kesän ja tuntui viihtyvän. Oikeastaan kasvoi parhaiten ollessaan pelkässä kosteassa sorassa. Kasvi ei tuntunut välittävän alle viiden asteen läpötilastakaan, vaan kasvoi normaalisti.
Nyt olen siirtänyt kasvit sisätiloihin lämmittämättömään altaaseen jossa vettä on muutama sentti.
Joka päivä oppii jotain uutta.
trasseli
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 09:42, 06.02.2006
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja trasseli »

Meillä viihtyy altaan etureunassa ihan hyvin, vaikka lämpötila onkin reilu 25. Hiukan on levää kertynyt lehdille parin viime kuukauden aikana, altaanvaihdon jälkeen (osasyy on liian tehottomat lamput???). On lisääntynyt kolmeen eri yksilöön vajaassa vuodessa.
avantouimari
Starting Member
Starting Member
Viestit: 6
Liittynyt: 03:41, 03.03.2015
Sukupuoli: Nainen

Re: Vesisalaatti

Viesti Kirjoittaja avantouimari »

Tämä Samolus floribundus näkyy olevan Samolus valerandi, meillä uhanalainen suolapunka. Englanninkielellä Wikipedia kertoo, ettei se viitsisi kasvaa akvaariossa kovin pitkään, ja on rantaniittyjen laji, joka on tottunut olemaan osan aikaa vedessä. Valoa tosiaan vaatisi. Jaoin potin taimet niin, että kokeilen osaa akvaariossa, osaa enemmänkin maalla ja kolmatta siinä välissä. Varsinainen vesisalaatti taas on kai pistia?

Onko tämä miten harvinainen tuttavuus?
Kaituli
Senior Member
Senior Member
Viestit: 617
Liittynyt: 00:15, 27.09.2013
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Kuusankoski
Viesti:

Re: Vesisalaatti

Viesti Kirjoittaja Kaituli »

Tietämättömän kysymys: onko tämä jotain syötävää?
Frinta
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 03:34, 16.07.2013
Sukupuoli: Mies

Re: Vesisalaatti

Viesti Kirjoittaja Frinta »

Kuinka paljon pistia vaatii että jätetään tilaa vedenpinnan ja valaisinkannen väliin? Jossain lähteissä sanotaan että voi olla 15cm korkea jopa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”