Seachem Flourite Black Sand

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Merihevonen17
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 17:39, 23.02.2017
Sukupuoli: Nainen

Seachem Flourite Black Sand

Viesti Kirjoittaja Merihevonen17 »

Liekö täällä kellään akvassa pohjahiekkana Seachem Flourite Black Sand (raekoko n. 1mm). Kokemuksia/kommentteja? Tulin sellaisen hankkineeksi n. vajaat parisen kuukautta pystyssä olleeseen akvaan ja pienenä ongelmana minusta on, että koko allas näyttää vähän pimeältä/ epäkirkkaalta. Pohdin tässä, että nouseekohan tuosta pohjasta jotain tosi hienojakoista mustaa pölyä vettä samentamaan vai onko valaistuksessa jotain vikaa (2x15w T8 Eheimin standardiputket, akva tosiaan 84l). Myöskin suodattimien/kasvien ym. sisustuksen päälle tuntuu kertyvän vähän niinkuin tummaa pölykerrosta, joten mietin että kertyyköhän samanlaista kaloihin ja haittaako se mahdollisesti niitä. Akvan kirkkautta kun vertaa saman huoneen toisella puolella olevaan Juwelin normilampuilla ja Bilteman hiekalla olevan toiseen akvaan, niin ero veden kirkkaudessa on huomattava. Tosin ehkäpä suodattimet (Eheim Aquaball 130 + Fluval U2) eivät ole niin tehokkaita hiukkasenkerääjiä kuin toisen akvan vastaavat.
malawi
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1269
Liittynyt: 14:59, 22.09.2004
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Seachem Flourite Black Sand

Viesti Kirjoittaja malawi »

Onko kyseessä Aqua Soil? Tuote ei ole minulle niin tuttu. Mitä olen aiemmin tätä tuotetta katsonnut siinä sanotaan että huuhtele huolellisesti. Jos siitä kelluu pientä tomua ympäri allasta, lisää vanua suodattimeen niin se putsaa sen pois. Jos akvaariossa on pohjakaloja silloin tämä hiekka ei ole sovelias sillä silloin nousee tämä tomua jatkuvasti.
Merihevonen17
Junior Member
Junior Member
Viestit: 84
Liittynyt: 17:39, 23.02.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Seachem Flourite Black Sand

Viesti Kirjoittaja Merihevonen17 »

Ei ole sama kuin Aqua Soil. Yritin kyllä huuhdella hyvin ennen käyttöä, mutta en tiedä olisiko vielä pitänyt olla huolellisempi. Minkähänlaista vanua sitä voisi laittaa ja mihin osaan suodatinta? Monnisia on, niistä olen juuri hiukan huolissani...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”