Helmiruoho

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kaikau
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 18:15, 06.01.2013

Helmiruoho

Viesti Kirjoittaja kaikau »

Hei!

Tarkoitus oli perustaa akvaario, jonka koko pohja olisi täynnä helmiruohoa. Painelin parin litran verran helmiruohoa hienoon soraan. Kuukaudessa 99% kasvista on kuollut. Mikä meni pieleen?
A) Onko helmiruoho jotenkin yliherkkä alunalle, jolla käsittelin sen?
B) Onko helmiruoho erityisen herkkä perustusvaiheessa esiintyville ammoniakille ja nitriitille?

Onneksi latvoissa oli vielä vähän elämää, joten painelin niitä vielä hiekkaan. Josko se vielä toipuisi. Vesi ja vedenhoitoaine ovat samoja, mitä olen käyttänyt helmiruohon kanssa onnistuneesti. Ledit ovat sopineet helmiruoholle ennenkin. Lannoitettakin olen muistanut laittaa vedenvaihtojen yhteydessä.

Onneksi helmiruoho kukkii (!) ja voi hyvin tuikkukipossa, jossa se pääsee kasvamaan veden yläpuolella.
Liitteet
Eloon jääneet latvat
Eloon jääneet latvat
Tällä hetkellä enemmän kasveja kuin kaloja.
Verna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 542
Liittynyt: 17:21, 18.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Re: Helmiruoho

Viesti Kirjoittaja Verna »

Minulla kyseinen kasvi rehotti pitkään, kunnes yks kaks kuukahti pois juuri tuolla tavalla. Täysi mysteeri. Mutta ei siis ole välttämättä kiinni altaan tuoreudestakaan.
kaikau
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 18:15, 06.01.2013

Re: Helmiruoho

Viesti Kirjoittaja kaikau »

Youtubessa törmäsin videoon, jossa ideana oli, että kyseinen kasvi voi toipua, vaikka vain pala latvaa olisi hengissä. Kun sinne vain kirjoittaa latinankielisen nimen (tai amerikkalaisen), niin videoita tulee pilvin pimein.
Tällä hetkellä enemmän kasveja kuin kaloja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”