Paksulehtisiä kasveja?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
emiliapentti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 104
Liittynyt: 15:48, 17.02.2017
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Paksulehtisiä kasveja?

Viesti Kirjoittaja emiliapentti »

Hei,

en haulla löytänyt tästä aiheesta kuin muutaman viestin, joten ajattelin pistää ketjun pystyyn. Mitkä kasvit olisivat paksulehtisimpiä, anubioiden lisäksi? Pidän anubioista paljon, ja minulla on niitä kolmea erilaista tuossa omassa pöntössäni, mutta löytyisikö muitakin paksuhkoja lehtiä kasvattavia sukuja? Omaa silmääni paksut lehdet miellyttävät ohuita enemmän.
Lompsukka
Junior Member
Junior Member
Viestit: 103
Liittynyt: 16:12, 19.01.2017
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Paksulehtisiä kasveja?

Viesti Kirjoittaja Lompsukka »

Rasvalehdet tekevät myös paksumpia "nahkeita" lehtiä :) helppoja ja kiitollisia kasveja, suosittelen
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Paksulehtisiä kasveja?

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Kuten anubioista, niin myös rasvalehdistähän löytyy useitakin eri lajeja, niitä yhdistelemällä saisi varmaan näyttävän altaan.
emiliapentti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 104
Liittynyt: 15:48, 17.02.2017
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Paksulehtisiä kasveja?

Viesti Kirjoittaja emiliapentti »

Yksi rasvalehti meidän pöntöstä jo löytyykin noiden anubioiden seurana. Akvaliikkeessä asioidessani mukaan tarttui myös todella hyväkuntoiset kapeamiekkakasvi ja rusoverkkolehti. Ostin myös punaisen tiikerilumpeen, vaikkei paksulehtinen noin pikkuisena olekaan, mutta katsotaan, jos saisin sen kasvamaan :)
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Paksulehtisiä kasveja?

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Jos akvaarioliikeestä ei löydy juuri sitä kasvia mitä haluaisit, niin kannattaa kaupiaalta kysäistä josko hän muuta tukusta tilatessaan tilaisi samalla myös niitä kasveja mitä olet ajatellut.
Ainakin täälläpäin sellainen toimii, myös kalojen osalta.
emiliapentti
Junior Member
Junior Member
Viestit: 104
Liittynyt: 15:48, 17.02.2017
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Paksulehtisiä kasveja?

Viesti Kirjoittaja emiliapentti »

Kiitos kaikista tänne tulleista vastauksista! Olen edelleen pidättäytynyt pääasiassa anubioissa, kun ovat vaan niin helppoja. Testiin otan välillä vaativampia kasveja. Rasvalehdet kokeiltiin tosiaan jo, mutta alkoivat punertaa levättyneen näköisinä. Onko rasvalehdillä tapana alkaa punertaa, kun itse olen ymmärtänyt, ettei? Ne menivät lopuksi pintakasviksi (otin siis koko tupon irti altaasta, trimmasin juuret ja annoin kellua pinnan tuntumassa). Kestivät hyvänä parisen viikkoa, pitempään en olettanutkaan. Nyt yhä akvan paksulehtiset ovat erimoisia anubioita, niin minejä, isoja, suippolehtisiä, jne. Niistä kyllä tykkään. Niiden seurana sitten ei-niin-paksulehtisiä, mutta kaikkea pitää kokeilla, eikös... :roll: 8-)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”