hiekan tilaaminen ulkomailta?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kamikaitou
Starting Member
Starting Member
Viestit: 21
Liittynyt: 22:23, 12.01.2012
Akvaarioseurat: :D
Sukupuoli: Nainen

hiekan tilaaminen ulkomailta?

Viesti Kirjoittaja Kamikaitou »

HEI!

Oletteko koskaan tilannut ulkomailta hiekkoja? Jos olette, miltä sivuilta olette tilanneet? Itse suunnittelin tilaavani, kun haluan aloittaa uudelleen akvaarion ylläpidon. Haluaisin värillistä hiekkaa, mutta suomessa hiekka on niin kallista. Minulla menisi pelkästään koristehiekkaan yli 80 euroa, sillä akvaarioni on niin iso (150l). Oletteko muutenkin tilannut ulkomailta mitään akvaarioon koristeita tms.
Kamikaitou
Starting Member
Starting Member
Viestit: 21
Liittynyt: 22:23, 12.01.2012
Akvaarioseurat: :D
Sukupuoli: Nainen

Re: hiekan tilaaminen ulkomailta?

Viesti Kirjoittaja Kamikaitou »

.
Jnnerjk
Junior Member
Junior Member
Viestit: 210
Liittynyt: 08:08, 03.12.2015
Sukupuoli: Mies

Re: hiekan tilaaminen ulkomailta?

Viesti Kirjoittaja Jnnerjk »

Kilohinta on varmaan halvempi mutta rahdit taitaa maksaa sen verran paljon ettei kannata, itse vertailin joskus laavakivien tilaamista ulkomailta ja halvemmaksi tuli iso määrä ostaa suomesta. Hiekka on vielä painavampaa niin luulen että samalla rahalla saat täällä akvaarioliikkeestä ja pääset mahdollisesti vielä näkemään tuotteen ennen ostopäätöstä muustakin kuin esimerkkikuvasta. Jos haluat etsiä ulkomailta niin ainakin aquaristikshop ja aquaristik.net on kohtuu hintaisia paikkoja
Teemu Salonen
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5535
Liittynyt: 19:54, 02.10.2005
Akvaarioseurat: Suomen meriakvaarioseura facebook
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: hiekan tilaaminen ulkomailta?

Viesti Kirjoittaja Teemu Salonen »

Aika kovan hintasta hiekkaa. Onko toi halvin tarjous minkä oot saanu? Yleensä liikkeissä on nk. listahinta, mutta jos kyse on tilaustuotteesta ja tuote noudetaan suoraan kuorman saavuttua hinta on yleensä aivan jotain muuta.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: hiekan tilaaminen ulkomailta?

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Itse tilasin manadoa ulkomailta. Suomessa kivijalkaliikkeissä 100l manadoa olisi maksanut hieman yli 500€. Ulkomailta tilattuna 100l manadoa maksoi 106€ ja tuotiin vielä kotiovelle samaan hintaan. Liikettä en muista joku Saksalainen se oli.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Viestit: 5469
Liittynyt: 15:10, 30.07.2001
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: hiekan tilaaminen ulkomailta?

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Olen tilannut Saksasta hiekkaa Zajacilta ja kuljettannut Aquaclayta laivalla mukanani Ruotsista. Vinkkinä mainittakoon että kannattaa muiluttaa tällaiset hyvin huolellisesti perheenjäsenten ja varsinkin kanssa-akvaristien silmien ohi ja mieluummin vaikka valehdella hiekan sataneen taivaasta kuin vahingossakaan tunnustaa roudanneensa sitä pitkin satamaterminaaleja.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”