Seura-akvaarioon sammalia ja kasviakvaarion perustaminen

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Belibna
Junior Member
Junior Member
Viestit: 64
Liittynyt: 20:46, 09.06.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pk-seutu

Seura-akvaarioon sammalia ja kasviakvaarion perustaminen

Viesti Kirjoittaja Belibna »

Ensin seura-akvaarioon liittyen, ajattelin tehdä kookospähkinästä luolan tai muun suojan, ja ajattelin, kasvaisikohan sen päällä jokin akvaarioissa viihtyvä sammal, jos kyllä, niin mitä suosittelisitte?

Ja toiseen (tyhjään) akvaarioon liittyen, se on sellainen n. 40 litrainen perus akvaario, ei kansilaseja. Voisikohan sellaiseen perustaa pienen kasvi-akvaarion? Hiekat minulla olisi jo valmiiksi, sellaista vaaleaa ennemminkin soraa, yhden halkaisija n. 1,5 cm. Jos sellainen olisi mahdollista, olisiko jotain erityistä huomioitavaa?
40l kolmen taistonaaraan valtakunta ja 95l työn alla
Instagram: aqua.rium
Nanin
Starting Member
Starting Member
Viestit: 9
Liittynyt: 17:11, 10.05.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Seura-akvaarioon sammalia ja kasviakvaarion perustaminen

Viesti Kirjoittaja Nanin »

Käy sammal hyvin kookospähkinänkin päälle. Kiinnityksen voi hoitaa vaikka hiusverkolla ja kookospähkinän aukon kohdan voi surutta leikata, verkko pysyy silti kun sitä siihen venyttelee. Verkon alle siis sammal, esim VESICULARIA DUBYANA CHRISTMAS. Moni muukin sammal käy, mikä nyt silmää miellyttää tai liikkeestä löytyy.. Eikä verkko ei näy kun sammal kasvaa ja kun kasvaa liiaksi, asettaa päälle toisen hiusverkon. Näitä löytää monista kaupoista.

Minulla on 19l sekä 35l kasviallas joten varmasti 40l käy yhtä hyvin. Loppu onkin kiinni valosta ja ravinteista. Mutta mtä pienempi allas, sitä haasteellisempi.

Soran ongelma luutavasti on se ettei pohjalannoitteet pysy soran alla kovin hyvin. Itse käytän hienoa hiekkaa...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”