aion tilata villiä perhoskirjoahventa

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
rami12
Junior Member
Junior Member
Viestit: 135
Liittynyt: 02:00, 01.11.2014
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Seinäjoki

aion tilata villiä perhoskirjoahventa

Viesti Kirjoittaja rami12 »

arvoisat akvaarioharrastajat itse aion siis tilata perhoskirjoahvenen Mikrogeophagus ramirezi n villimuotoa eli luonnonmuotoa altaaseeni onko kellään teistä kokemusta kyseisestä kalasta tai kalalajista. Tiedän että normaali viljelty perhoskirjoahven on herkkä kala mutta kuinka on tämän villimuodon eli luonnonmuodon laita väritys on ainakin vaatimattomampi ja olen kuullut väitettävän että villimuoto ei olisi niin herkkä. Minulla on mahdollisuus saada erään kontaktin kautta luonnosta pyydystettyjä eli täysin villejä perhoskirjoja kun taas lähes jokainen suomessa myytävä ainakin liikeissä yms on viljeltyä ja todenäköisesti jo sukupolvia viljelty ja jalostettu. eli ovatko nämä vähemmän herkkiä kuten olen kuullut puhuttavan. ainakin kuvissa villi perhoskirjo on väritykseltään erilainen ja vartaloltaan hieman pidempi ja sukkulamaisempi kuin normaalisti myytävät muodot. ??
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Re: aion tilata villiä perhoskirjoahventa

Viesti Kirjoittaja paul »

Sisäsiittoisuus heikentää kantaa ja iso osa akvaariossa lisääntyneistä on sisäsiittoista.

Muuten ei ole kyllä tietoa ko lajin villistä muodosta.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
vallumaarit
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1600
Liittynyt: 14:45, 26.03.2007
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: aion tilata villiä perhoskirjoahventa

Viesti Kirjoittaja vallumaarit »

Facebookin puolella oli kuvia ja tietoa, en muista missä, haulla löytyy varmaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”