Perhoskirjoahvenen sukupuoli

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Verna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 542
Liittynyt: 17:21, 18.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Re: Perhoskirjoahvenen sukupuoli

Viesti Kirjoittaja Verna »

Ok,kiitos!

Punaista sävyä näkyy tässä kalassa joskus häivähdys, välillä ei ollenkaan. Laiheliineja nuo ovat molemmat, jos ylhäältäpäin pääsee katsomaan. Tämä on pienempi kuin tuo toinen naaras, mutta on silti pomo.

Kumpikin tulee ruoka-aikaan paikalle. Hiutale menee paremman puutteessa, survari maistuu tuolle punaisemmalle. Tämä väritön viettää aikaansa nyppien viuhkahelmiruohoa ja riccialla päällystettyä kiveä. Googlattuani asian arvelen, että se löytää kotilonkutua, se sille tuntuu maittavan paremmin kuin muu ruoka. Kotilot vain alkavat olla sukupuuton partaalla. Se on plussa minun kannaltani, mutta ei tuon nirsoilevan ahvenen. :roll:

Kaurapuuroa en ole ikinä kalanruoaksi kokeillut, mutta raapaisin lusikkaan kattilan reunalta aamupalan jäämiä... Kyllä se näemmä ruokaa oli kalojenkin mielestä!

Aioin jossain vaiheessa lisätä altaaseen koiraankin, ja vaikka vaihtaa tuon toisen naaraan muuhun akvaan, mutta rauhoitun intoiluistani ja järkkään noille kahdelle lihotus- ja kuntoutuskuurin nyt ihan alkajaisiksi.
Ruma mies
Senior Member
Senior Member
Viestit: 746
Liittynyt: 13:44, 23.02.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perhoskirjoahvenen sukupuoli

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

Jos sinulla on pakastemustikoita (sokeroimattomia), murskaa yksi sellainen ja sotke kaurapuuroon ennen kaloille antamista.
Verna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 542
Liittynyt: 17:21, 18.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Re: Perhoskirjoahvenen sukupuoli

Viesti Kirjoittaja Verna »

Kiitos vinkistä! Marjoja löytyy kyllä.
Verna
Senior Member
Senior Member
Viestit: 542
Liittynyt: 17:21, 18.02.2014
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Jämsä

Re: Perhoskirjoahvenen sukupuoli

Viesti Kirjoittaja Verna »

Mahtaisiko minulla olla tällä kertaa koiraspuoleinenkin yksilö altaassani? Kuvia saa klikkaamalla isommaksi, mutta ei valitettavasti laadukkaammaksi. :(


Kuva

Kuva

Kuva
pompidou
Starting Member
Starting Member
Viestit: 1
Liittynyt: 20:19, 06.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Perhoskirjoahvenen sukupuoli

Viesti Kirjoittaja pompidou »

IMAG0589.jpg
IMAG0583.jpg
Mitä sukupuolta nämä ovat? Molemmat nuoria kaloja.
Liitteet
IMAG0582.jpg
Ruma mies
Senior Member
Senior Member
Viestit: 746
Liittynyt: 13:44, 23.02.2010
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki

Re: Perhoskirjoahvenen sukupuoli

Viesti Kirjoittaja Ruma mies »

Vernan kala on minusta koiras.

Pompidoun kalat menevät arvaamiseksi, koska minulla ei ole ollut tätä värimuotoa. Alimmassa kuvassa voisi olla pariskunta. Ylemmällä kalalla saattaa olla hiukan punaisen häivähdystä vatsassa, alempi taas näyttää ruumiinmuodoltaan vähän vähemmän pyöreältä.
ivy
Junior Member
Junior Member
Viestit: 112
Liittynyt: 20:42, 24.02.2016

Re: Perhoskirjoahvenen sukupuoli

Viesti Kirjoittaja ivy »

Noniin, nyt on tämmöinen kaksikko kotiutumassa. Osaiskos kukaan sanoa, onko varmasti tyttö ja poika? Oon koittanut tihrustella kaikkia mahdollisia merkkejä mutta en kyllä yhtään osaa sanoa. :roll: Mun mielestä molemmat näyttää tytöiltä...? Oikeanpuoleinen (molemmissa kuvissa oikealla) saattaisi ehkä kyllä olla ukko? Ainakin musta laikku on selkeämpi ja mun mielestä ruumiin muoto on korkeampi hänellä.

Vatsan alueen punertavuutta ei muuten ole paljaalla silmällä havaittavissa kummallakaan, kuvassa kyllä näyttää että ainakin toisella olisi.
Liitteet
perhoset2.jpg
perhoset2.jpg (279.93 KiB) Katsottu 1875 kertaa
perhoset.jpg
perhoset.jpg (253.93 KiB) Katsottu 1875 kertaa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”