Rubiinitetra

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kuutti86
Junior Member
Junior Member
Viestit: 56
Liittynyt: 23:26, 17.08.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Sjk

Rubiinitetra

Viesti Kirjoittaja kuutti86 »

Hei!

Uivatko muiden rubiinitetrat keskivedessä vai enemmän pohjalla? Tällä hetkellä rubiineja on vain 10kpl altaassa, koska en hakunnut laittaa koko kalastoa kerralla. Alkavatko uimaan enemmän keskivedessä kun parvi suurempi? Lisänä 6 kääpiömonnista, joiden parvikokoa kasvatan vielä kahdeksalla jossain välissä. Kyse siis uudesta altaasta, joka kypsytetty multaympillä+Hss:llä. Nitriitti 0, nitraatti reilu 5. Olen nyt aluksi vaihtanut vettä sangollisen muutaman päivän välein, jotta vesi pysyy varmasti hyvänä. Ph on n. 7,2 Kh 2, Gh 2. Ph:ta olen yrittänyt laskea, mutta nousee nopeasti takaisin tuohon 7,2. Taitaa kuitenkin olla parempi tuo arvo kuin jatkuvasti nouseva laskeva Ph. lpö 24 astetta.

Rubiinit pirteitä, ovat kuteneetkin jo useaan otteeseen 8O ja kovia uimaan ja kisailemaan, mutta eivät tule edes syömään pinnalta ja ovat kamalan arkoja ruokinnan aikana. Tämän vuoksi joudun laittamaan ruuat pieneen kuppiin, jonne laitan vettä niin, että vettyvät, jolloin ruoka tippuu suoraan alemmas, jotta uskaltavat tulla syömään. Tämä harmittaa kovasti, koska kaikenlaisia herkkuja niille ostin, joita turha tarjota, koska eivät uppoa ja pinnalta eivät tule syömään! Auttaako parven suurentaminen? Kuitenkin jos vain pohjalla majailevat, tulee 60l akvaarion pohjalle aika täyttä kun lisään nuo 8kpl kääpiömonnisia.. Otanko toisen parven, joka ui enemmän avovedessä vai luotanko siihen, että nousevat enemmän pintaan kun niitä on enemmän?

Kiitos niille, jotka viitsivät vastata. :) En kuitenkaan haluaisi, että pohja on täynnä kaloja ja avovesi tyhjää. 8O :mrgreen:
hh_
Senior Member
Senior Member
Viestit: 633
Liittynyt: 16:55, 29.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Oulu

Re: Rubiinitetra

Viesti Kirjoittaja hh_ »

Nostelen, minuakin kiinnostaa tietää millainen kala on rubiinitetra?
Missä kerroksessa ui? Tuleeko toimeen taistojen kanssa?
NaaNaa
Starting Member
Starting Member
Viestit: 27
Liittynyt: 12:34, 25.02.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Rubiinitetra

Viesti Kirjoittaja NaaNaa »

Minulla ainakin 30 rubiinitetra parvi ui keskivedessä, ei kauhean tiiviinä parvena mutta ei levittäytynyt koko akvaarioon :)
Ruokaa tulevat kyllä syömään rohkeesti pinnalta vaikka avaimet välillä hätistääkin
-Tetratar-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 564
Liittynyt: 13:26, 23.08.2010
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Re: Rubiinitetra

Viesti Kirjoittaja -Tetratar- »

Millaista on rubiinitetrojen käyttäytyminen?
Lähinnä tarkoitan onko varsinkin pojilla samanmoista mahtailua ja nahinaa kuin esimerkiksi sitruunatetroilla.
Ainakin minun mielestäni kaloista tekee mielenkiintoisia juurikin niiden käytös, ei niinkään värit tai ulkonäkö.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”