Intiaaninsulka

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kaikau
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 18:15, 06.01.2013

Intiaaninsulka

Viesti Kirjoittaja kaikau »

Hei!

Olen kuuden viikon ajan paaponut yhtä intiaaninsulkavauvaa 15-litraisessa muovilaatikossa. Vahinkolapsi ja ainoa selviytyjä. Löytyi työpaikan vuotavasta akvaariosta tyhjennysoperaation aikana. Nyt se on arviolta 4cm sisältäen pyrstön. Toki vielä paljon pienempi kuin vanhempansa.

Koska sen uskaltaa laittaa seura-akvaarioon? Vasta aikuiskoossako???

Ei ole pelkoa, että se syötäisiin. Pelkään vaan, että se ei saisi siellä tarpeeksi ruokaa. Nyt kun se on omassa pöntössä, sitä on huoletta voinut ruokkia monta kertaa päivässä. Omassa akvaariossani on aika paljon porukkaa, kun siellä on sekä omat että työpaikan kalat. Ruokin seura-akvaariota yleensä kerran tai max. kahdesti vuorokaudessa. Poikasen takia voisin venyä kolmeen ruokintakertaan. Enempää en uskaltaisi, ettei tule mitään leväinvaasiota tai muuta ongelmaa.
Liitteet
Muovin läpi kuvattu, joten vähän sumea kuva
Muovin läpi kuvattu, joten vähän sumea kuva
Tällä hetkellä enemmän kasveja kuin kaloja.
-Jossu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 15:41, 26.06.2009
Akvaarioseurat: TAS

Re: Intiaaninsulka

Viesti Kirjoittaja -Jossu »

Itse siirtäisin sen jo seuralaan. Kuvan perusteella näyttää ihan hyvän kokoiselta. Kyllä se varmasti syö muun parven mukana riittävän hyvin ja viihtyykin paremmin, kun on lajitovereita seurana.
kaikau
Junior Member
Junior Member
Viestit: 177
Liittynyt: 18:15, 06.01.2013

Re: Intiaaninsulka

Viesti Kirjoittaja kaikau »

Kiitos -Jossulle rohkaisusta. Pistin pikkuisen isoon akvaarioon, ja se näyttää pärjäävän. Tuli syömäänkin. :)
Tällä hetkellä enemmän kasveja kuin kaloja.
-Jossu
Starting Member
Starting Member
Viestit: 37
Liittynyt: 15:41, 26.06.2009
Akvaarioseurat: TAS

Re: Intiaaninsulka

Viesti Kirjoittaja -Jossu »

Hienoa :D
Heidikalafriikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 102
Liittynyt: 15:41, 30.04.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Intiaaninsulka

Viesti Kirjoittaja Heidikalafriikki »

Moi! Mulla on nyt 168l akva jossa on pelkästään 20 inkkaria. Lisäksi mulla on 55l jossa on kirsikkasukiksia ja edelleen leväsukarapuvanhus.Mietin että voisinko siirtää ne 20 inkkaria tonne 55l rapusten kaveriksi? Tarvitsisin isomman akvaarion muuhun käyttöön, joten se olisi hyvä ratkaisu. :)
55l akva,kissa ja 2 marsuu
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Intiaaninsulka

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Kalan koon puolesta voisin itse laittaa kun jää alle 5cm kokoiseksi, jos hoitorutiinit on kunnossa. Sitä en osaa sanoa että syökö inkkarit sukasia.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
Heidikalafriikki
Junior Member
Junior Member
Viestit: 102
Liittynyt: 15:41, 30.04.2013
Sukupuoli: Nainen

Re: Intiaaninsulka

Viesti Kirjoittaja Heidikalafriikki »

Okei, onko jollakin kokemusta pistää näitä yhteen? Ja luulisin että ei syö, ainakaan täysikasvuisia,sen verran kokoa niillä on. Poikasia varmaan syövät mutta se ei haittaa :D
55l akva,kissa ja 2 marsuu
SiMes
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 13:24, 26.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Re: Intiaaninsulka

Viesti Kirjoittaja SiMes »

Mulla inkkarit ei välitä kirsikkasukaravuista lainkaan, mutta keltakääpiöahven naaras sen sijaan on ruvennut sukasten sarjamurhaajaksi ja hoidellut lähes koko kannan sukupuuttoon [}:)] Itse en raaskisi inkkareita laittaa alle 80l, mutta varmaan pärjäävät toki pienemmässäkin, ainakin pikkuparvena. Omistani isoimmat ovat aika jötkylöitä ja etenkin aamuhämärissä tykkäävät spurttailla pitkin allasta.
Juwel Rio 125: Keltakääpiöahvenet, inkkarit, sitruunatetrat ja piikkisilmät
KRiiP
Starting Member
Starting Member
Viestit: 4
Liittynyt: 16:13, 12.05.2015
Sukupuoli: Nainen

Re: Intiaaninsulka

Viesti Kirjoittaja KRiiP »

Heippa.
Mula on ryhmä inkkareita mun akvaariossa neljä tyttöä ja kolme poikaa. Ongelmani on että tytöt ovat pulskia ja yksi on erityisen pulska. Ihan virkeitä ovat mutta koska meidän taistot ovat jo rapuja tappaneet en tahdo murhenäytelmiä lisää joten onko syytä lopettaa superpulskat naaraat vaiko ovatko terveitä ja voiko niitä hyvin mielin pitää? Yksi poika on löytynyt aijemmin taistojen repimänä kuolleena aamulla mutta siitä on jo noin vuoksi aikaa joten loput tulevat hyvin taistojen kanssa toimeen.. Mutta jos sairastuvat luultavasti joutuvat kohteiksi.. :(
Kasva isoksi, älä aikuiseksi.
Rakkautta riittää kaikille, älä siis sitä säästele
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”