Onko keisaritetrat häijyjä?

Tetrat, seisojakalat, piraijat, tapparakalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
fisku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:27, 18.01.2010
Sukupuoli: Nainen

Onko keisaritetrat häijyjä?

Viesti Kirjoittaja fisku »

Tekisi mieli hommata parvi noita, mutta joillakin ollut hurjia yksilöitä niin en tiedä uskallnko ostaa noit? Allas vajaa 400l, kavereina olis neontetroja, ruusutetroja, pandamonnisia, harlekininuoliaisia ja 2 partista. Tunteja yhteensä koneen äärellä istunut ja yrittänyt etsiä infoo, mut mitä enemmän lukee niin tuntuu et eihän tonne uskalla mitään hommata :? mut ku aikas aution näköinen on tuo, ku ruusut on kuiteski aikas pienel alueella ja neonit niin pieniä niin haluis jonku lisäjengin tonne.
midsummer
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 10:48, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Onko keisaritetrat häijyjä?

Viesti Kirjoittaja midsummer »

Kuinka suuret parvet noissa muissa on?

Ennemmin kasvattaisin akvassa jo olevien parvien yksilömääriä, sillä monta parvea ei näytä muulta kuin kalasopalta.

Oletko miettinyt jotain pääkalaa tonne? Siitä voisi tehdä katseenvangitsijan, ehkäpä.

Itselläni on 400L pytyssä 19keisaritetraa, ja leppoisia ovat. Ihmettelevät paljon kaikkea mm. banjomonneja. Ovat muuten käsikesyjäkin. Tietysti urosten väliset reviirikiistat ovat eri juttu. Tuolta löytyy yksi puolisokea keisari, kun meni toisen alueelle ja sai turpaansa, jonka takia suosittelenkin (olet varmaankik lukenutkin) esim. 3-4naarasta yhtä urosta kohden, ettei tule kosiskelutappeluita eikä naaraita ajeta hengiltä.
Kaksi novascotiannoutajaa ja ~500 litraa vesivahinkoa
fisku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:27, 18.01.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Onko keisaritetrat häijyjä?

Viesti Kirjoittaja fisku »

Kyl mie haluan yhden porukan lisää. Neoneja on joku 20kpl ja ruusuja 6kpl, kumpiakin ostan kyl lisää ja olen haaveillut myös jostain värikkäästä isommasta kalasta, kun vain tietäis mikä tonne sopisi? Otan ehdotuksia enemmän kuin mielelläni vastaan :D
Yhtä palettikalaa olen miettinyt tai yhtä avainkirjoahventa? Yhtä sen takia ettei olis kutu agressiivisuutta mut viihtyykös nuo yksin?
fisku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:27, 18.01.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Onko keisaritetrat häijyjä?

Viesti Kirjoittaja fisku »

Ainiin, joo keisaritypyjä enemmän oon aatellukkin jos nyt uskallan niit ottaa, mut kiva oli kuulla et siul leppoisa meinini siel, tuota yhtä poikkeusta lukuunottamatta.
midsummer
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 10:48, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Onko keisaritetrat häijyjä?

Viesti Kirjoittaja midsummer »

Noh, palettikalaa en hankkisi omista syistäni ja voi olla, että saat sen aggressiivisen yksilön. Paratiisikala tarvitsee viilemäpää kuin ym. parvet.

Oletko miettinyt rihmakaloja? Nättejä, näyttäviä ja rauhallisia. Niistä löytyy varmasti( tod.näk) omaa silmää miellyttävin.
Kaksi novascotiannoutajaa ja ~500 litraa vesivahinkoa
fisku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:27, 18.01.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Onko keisaritetrat häijyjä?

Viesti Kirjoittaja fisku »

pari sinirihmaa on ollut aiemmin niin ois kiva saada jotain erillaista ja ovat niin hitaita syömäreitä ku muut hotkii niin kiireellä niin oli sit huomioitava heidät erikseen että saivat tarpeeksi ruokaa ja se aina stressas kun itse oli reissussa niin mietti miten hoitajat onnistuu syöttämisen kanssa :)
fisku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:27, 18.01.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Onko keisaritetrat häijyjä?

Viesti Kirjoittaja fisku »

Mites kävis avainkirjoahven, 1kpl?
midsummer
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 10:48, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Onko keisaritetrat häijyjä?

Viesti Kirjoittaja midsummer »

Kyllä minulla nuo sinirihmat ovat kuin piranijoita, kun ruokaa tuppaa nenun eteen. Ehkä sinulle sattui vain ujo, rauhallinen yksilö(t). Mutta on rihmoissa myös muita, esim. keltarihma (sinirihman värimuunnos, mutta erittäin kaunis), hunajarihma, korurihm yms.

Jos avaimen haluaisit, niin suosittelisin ottamaan pariskunnan, sillä pariskunta näyttää useimmiten paremmalta kuin yksin oleva. Ja tuon kokoiseen pyttyyn menisi reilusti tuo pariskunta.

Kuinka suuret monnis- ja nuoliaisparvet sulla on?

Ja saanko kysellä hieman altaassa olevaa tekniikkaa ja pohjamateriaalia?
Kaksi novascotiannoutajaa ja ~500 litraa vesivahinkoa
fisku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 92
Liittynyt: 14:27, 18.01.2010
Sukupuoli: Nainen

Re: Onko keisaritetrat häijyjä?

Viesti Kirjoittaja fisku »

Mulla oli just sinirihma ja keltarihma aiemmin ja tosi ujoja olivat.
Hiekka pohja. Mattosuodatin, sisäsuodattimena jbl.n suurin profiline ja eheimin ulkosuodatin joka suodattaa 1000l/h. Monnisia on 7 ja nuoliaisia 6 kummatkin näyttää viihtyvän oikein hyvin, monniset ollut jo useamman vuoden ja nuoliaiset varmaan n.vuoden.
Veden vaihdan joka 3 tai4 pv vajaa 30% kerralla. seisotan ekaks vuorokauden, sitten lisään easy-lifen filteriä ja seuraavana päiväna vooglea tai catappa.
Joo pariskuntaa ois tietenkin mielenkiintoisempaa seurata, mutta pelottaa vaan et muuttuu kutu aikaan häijyks esim monnisia vastaan, jotka niin kilttejä. Kiva olisi saada joku isompi kala, mut on tää vaan niin vaikeeta :)
midsummer
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 10:48, 23.07.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Onko keisaritetrat häijyjä?

Viesti Kirjoittaja midsummer »

Olivat ilmeisesti juuri tuollaisia "hiirulaisia".

Mitä nyt noista avaimista olen kuullut, niin rauhallisia ovat, jopa kutuaikanakin. Joten ota rohkeasti se pariskunta sinne! Sinulla on muutenkin väljä akvaario, joten ahventen olisi helppo löytää oma reviirinsä, enkä usko, että ne muita häiritsevät.

Suosittelisin kuitenkin harkitsemaan nuita rihmoja uudestaan, jos vaikka seuraavaksi kohdallesi osuisi samanlaiset piranjat kuin minulla :D
Kaksi novascotiannoutajaa ja ~500 litraa vesivahinkoa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tetrat”