Mitä mieltä: seeprapleko ja papukaijapallokala?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Saara
Member
Member
Viesti:

Mitä mieltä: seeprapleko ja papukaijapallokala?

Viesti Kirjoittaja Saara »

Hei, Olen tilannut uuden 500-litraisen akvaarion, ja tällä hetkellä omistan 170- ja 65-litraiset. Tarkoituksena on ostaa uuteen akvaarioon neljä seepraplekoa. Näin allas jää kuitenkin melkein tyhjäksi. Olen kiinnostunut papukaija- tai sinipallokalasta ja mietin, voisiko niitä pitää samassa akvaariossa seepraplekojen kanssa. Toiset väittävät, että ne eivät häiritsisi plekoja, toiset varoittelevat. Mitä mieltä ovat akvaarioviisaat? Onko ajatus järjetön? Tavoitevesi olisi: pH 6,8, kH 2, lämpötila 26 ja virtausta. Entä miten pallokalat suhtautuvat virtaukseen pohjan tienoilla? Ottaisin myös vastaan kommentteja ja kokemuksia seepraplekojen hoidosta ja kudettamisesta. :)
prboy
Monnispesialisti
Monnispesialisti

Viesti Kirjoittaja prboy »

Uskokaa nyt, että oikea virtaus seepraplekoille on sellainen, että pallokala pyörii siinä kuin käpy koskessa...

Se ei tarkoita virtausta pohjan tuntumassa, vaan 500-litraisessa pitää olla kiertovesipumppu, sisäsuodatinten teho ei enää riitä, ulkosuodattimista nyt puhumattakaan. Viimeksimainittu tai -mainittuja toki tarvitaan lisäksi akvaarion veden suodattamiseen.
Saara
Member
Member
Viesti:

lisää seepraplekoista

Viesti Kirjoittaja Saara »

Kiitos tiedosta, hyvä tietää. Eli ei pallokalallalle. :|

Mitä tulee virtaukseen, olen tilannut sekä ulko- että sisäsuodattimen ja myös suunnitellut kiertovesipumpun hankkimista. Tosin minulla ei ole ennen ollut tällaista järjestelmää, joten siksi arvelin, että se tarkoittaisi vain jonkin verran virtausta. Sain akvaariokauppiaani puheesta sellaisen käsityksen, että kiertovesipumpulla olisi mahdollista saada aikaan virtausta pohjan tuntumaan siten, että esimerkiksi rihmakalat viihtyisivät pintavedessä. Tämä ei siis ilmeisesti pidä paikkaansa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”