Partamonnin kyljessä haava. Kuka on syyllinen?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Nikkeli1
Starting Member
Starting Member
Viestit: 8
Liittynyt: 16:26, 21.10.2017
Sukupuoli: Mies

Partamonnin kyljessä haava. Kuka on syyllinen?

Viesti Kirjoittaja Nikkeli1 »

Huomasin muutama päivä sitten, että partamonnini kylkeen pyrstön tyvelle on tullut usean suomun laajuinen paljas kohta.
Aika parantaa varmasti haavan, mutta mikä akvaariossa asuvista seuralaisista on voinut tuon haavan aiheuttaa? Akvaariossa kun on partamonnivanhuksen lisäksi kaksi nuorta partamonnin poikasta, miljoonakaloja, kirsikkasukarapuja ja kääpiörapusia sekä kierteisiä. Partamonni on aika tempeeramenttinen niin on mahdollista, että se on itse kolhinut itseään johonkin juurakkoon tai suodattimeen.

Olen kuitenkin nähnyt kirsikkasukarapujen näpertävän jaloillaan suomuttoman kohdan päällä. Voiko tällainen jatkuva sukarapujen nypeltäminen saada suomut irtoamaan? Vai ovatko sukaravut vain puhdistamassa haavaa tulehtuneesta aineksesta.

Pitäsikö monni jättää altaaseen missä se on nyt vai siirtää altaaseen jossa ei ole rapusia eikä sukarapuja (63l).
Liitteet
Tässä näkyy minkä kokoisia muut asukkaat akvaariossa ovat.
Tässä näkyy minkä kokoisia muut asukkaat akvaariossa ovat.
Tässä näkyy haava.
Tässä näkyy haava.
pirjoh
Junior Member
Junior Member
Viestit: 194
Liittynyt: 17:10, 09.07.2012
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Nokia

Re: Partamonnin kyljessä haava. Kuka on syyllinen?

Viesti Kirjoittaja pirjoh »

Luultavasti on itse kolhinut itsensä johonkin. Paranee luultavasti itsestään mutta itse laittaisin erikseen tai mieluummin erottaisin altaasta osan johon sen laittaisin yksin toipumaan. Olen itse huomannut että jos jollekkin kalalle joku naarmu tulee, helposti alkavat muut kalatkin nyppimään sitä ja ainakin näin kiusaavat kolhiintunutta kokoajan ja pahentavat tilannetta..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”