Partamonni ei syö

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kala123
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 21:01, 16.11.2017
Sukupuoli: Nainen

Partamonni ei syö

Viesti Kirjoittaja Kala123 »

Hei

Ostin neljä päivää sitten noin 6 cm pituisen partamonnin joka ei ole syönyt nytten yhtään ruokaa ja olen kokeillut antaa sille kurkkua eikä sitäkään syönyt :| onko minulle tullut nirso yksilö vai mikä on. Akvaario on 140 litraa ja seurana on miljoonakaloja sekä mustamolleja, muuten monni näyttää terveeltä ja virkeältä eikä mitään kolhujakaan näy... Ei ole mitenkään laihan näköinen mutta ei vain näytä syövän. Mikä siis neuvoksi vai onko sillä jotain.
LauraA
Starting Member
Starting Member
Viestit: 13
Liittynyt: 18:15, 01.04.2015
Sukupuoli: Nainen

Re: Partamonni ei syö

Viesti Kirjoittaja LauraA »

Oma partikseni on aika arka. Liikkuu yleensä vain pimeässä tai kun akvaarion edessä ei liikuta. Oletko siis varma, ettei ole syönyt? Sehän on voinut vetää öisin levää nassuun :)
Naskalin
Junior Member
Junior Member
Viestit: 117
Liittynyt: 15:05, 27.02.2017
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Vantaa

Re: Partamonni ei syö

Viesti Kirjoittaja Naskalin »

Mulla partis ei myöskään näyttäydy koskaan syömäpuuhissa. Ei tule aterialle vaikka laittaisi sille mitä herkkuja pohjalle odottamaan. En siis ole kertaakaan nähnyt tätä kalaa syömässä puoleen vuoteen. Silti näyttäisi hyvin pärjäävän. Eli vetelee öisin leviä. Parempi kai näin, niin säästyy itse kurpitsojen ostolta ja allaskin puhdistuu.
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Partamonni ei syö

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Ihan voi vain arastella. Yleensä kirkkaat valot ei partiksen mieleen. Kun ilta pimenee, partis kyllä käy syöpöttelemässä jo on terve. Ruoki hyvällä spirulinaaraksulla (esim. Spirulina super forte, tropical), partiksien herkkua. Hyvin leväpitoinen, kasvispainotteinen ruoka mieleen. Minun partikset syö mielellään kesäkurpitsaa. Mutta kesis pitää minun kuoria ja ihan kovin pää ei maistu. Paras on mehevän, pehmeän makoisa, joka lemuaa kauas. Yöksi se partiksen piilopaikan lähelle teelusikalla ankkuroituna, niin johan partis reipastuu.

Kun partis arastelee, sehän näyttää, ettei syö, mutta pimeän aikaa syö ja menee aina samaan paikkaan loikoilemaan.

Hyvä antaa ruoakana kasvispainotusta, ettei partiksen suolisto tulehdu ja maksa poksahda kuten keski-ikäisillä akvaristeilla. :mrgreen: :P
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Kala123
Starting Member
Starting Member
Viestit: 14
Liittynyt: 21:01, 16.11.2017
Sukupuoli: Nainen

Re: Partamonni ei syö

Viesti Kirjoittaja Kala123 »

Partamonni ei kyllä ole arka koska on kokoajan on esillä mutta mustamollit on niin possuja että menevät tökkimään tablettia ja syövät sen... näin kerran että mustamolli piti suussaan tabletin puolikasta :D mutta toivottavasti sa tarpeeksi ruokaa levistä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”