Liian älykään plekon kuvaamiseen apua

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Dess
Member
Member
Viestit: 254
Liittynyt: 00:06, 03.11.2004
Paikkakunta: Raisio

Liian älykään plekon kuvaamiseen apua

Viesti Kirjoittaja Dess »

Aloitin joskus v.2007 keskustelun "Plekon tunnistus" ja nyt tämän kuuden vuoden ajan olen yrittänyt huijata sitä linssin tielle onnistumatta siinä. Olen vaihtanut kameroita mutta se on jo nyt oppinut et jos mulla on jotain muuta kädessä kuin ruokaa niin hän menee piiloon. Onko jollakin ideoita kuvaamiseen taikka vastaavia kokemuksia ujosta plekosta?
Otuksesta sen verran päivitystä; "Viikkis" alkaa lähentelemään ehkä 6-8 vuoden ikää ja silti on on vain 8cm puujäyssäri, joka on saannut jo monet suodattimet tukkoon ja parit kannot tuhottua(Pieno koko, iso ruokahalu). Ulkonäöllisesti muistuttaa maccusta mutta pään muoto ja kuviointi ei viittaa siihen.
joedoe
Senior Member
Senior Member
Viestit: 769
Liittynyt: 15:28, 02.11.2010
Akvaarioseurat: HAS

Re: Liian älykään plekon kuvaamiseen apua

Viesti Kirjoittaja joedoe »

Tee niinkuin Intiaanit tekee :mrgreen:
Huijaa se ruualla esiin ja pyydä jotain kaveria ottamaan hieman kauempaa/ sivummalta kuva tai jos mahdollista kamerajalustaan ja itselaukaisu päälle.
900l kiekkola, 400l monnila/plekola ja 360l ???
Dess
Member
Member
Viestit: 254
Liittynyt: 00:06, 03.11.2004
Paikkakunta: Raisio

Re: Liian älykään plekon kuvaamiseen apua

Viesti Kirjoittaja Dess »

Tämähän oli pakko testata ja lopputulos: Kamerajalusta oli niin pelottava yksinään et mökötti piilossa koko loppuillan ettei siit kaverin lainaamisestakaan ollut hyötyä. Hyvä idea oli muuten :D
veksi
Member
Member
Viestit: 421
Liittynyt: 15:22, 13.03.2006
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Liian älykään plekon kuvaamiseen apua

Viesti Kirjoittaja veksi »

Anna sen kameran seista jalustalla nyt ainakin viikon, että kala ehtii siihen tottua.
Dess
Member
Member
Viestit: 254
Liittynyt: 00:06, 03.11.2004
Paikkakunta: Raisio

Re: Liian älykään plekon kuvaamiseen apua

Viesti Kirjoittaja Dess »

Noniin, siinä kuvan ottamisessa meni sitten 4 vuotta lisää alkuperäiseen aiheeseen mutta tässä on rouvasta kuva:
https://ibb.co/jtccAa

Puunsyöjä, yrittänyt lisääntyä enkeliplekon kanssa ja kalani on sitten jo n.10-vuotias ja porskuttaa hyvin ja koko n. 7-9cm :mrgreen: . Osaako nyt joku vastata? Kun sain tuon kalan niin akvaariomyyjällä ei ollut käsitystä edes lajista, itse luulin maccukseksi mutta taidan olla pahasti väärässä.

Kiitoksia kärsivällisyydestä ja toivottavasti nyt saan vastauksen 10 vuotta roikkuneeseen ihmetykseen 8-)
KungfuPanda
Starting Member
Starting Member
Viestit: 42
Liittynyt: 10:22, 06.10.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Liian älykään plekon kuvaamiseen apua

Viesti Kirjoittaja KungfuPanda »

Ei oo todistetusti akvaarioharrastus hätäisen ihmisen laji :mrgreen: :mrgreen:
Liukas
Junior Member
Junior Member
Viestit: 73
Liittynyt: 00:13, 11.05.2016
Sukupuoli: Mies

Re: Liian älykään plekon kuvaamiseen apua

Viesti Kirjoittaja Liukas »

Muistuttaa mustaplekoa (Flash Pleco L204).
Dess
Member
Member
Viestit: 254
Liittynyt: 00:06, 03.11.2004
Paikkakunta: Raisio

Re: Liian älykään plekon kuvaamiseen apua

Viesti Kirjoittaja Dess »

Mustaplekoon oon itsekkin kääntynyt. 10 vuotta sittwn luulin sitä maccukseksi mutta ostin vuosi sitten sellaisen niin ei sitten yhtään muistuta toisiansa, minkä jälkeen aloitin taas tunnistamisen. Musta-oranssi värisiä on vaan niin julmetun paljon :D .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”