Paluu harrastukseen

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Paluu harrastukseen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Moi!
Olen ostamassa samaa settiä mutta en ole varma onko tuo uudelleentäytettävä pullo sellainen jota esim. sammutinhuolloissa suostuvat täyttämään uudelleen, joten kysynkin sinulta, oletko käynyt täyttämässä sitä? Paikallisessa sammutinhuollossa neuvottiin vain
"varmistamaan, että siinä on piin merkki". No milläs varmistelet mitään kun kaupan tai valmistajan sivujen kuvista ei millään konstilla näe kaikkia merkintöjä joita pullossa on... Niin mietin olisko varmuuden vuoksi järkevämpää ostaa halvempi u-sarjan setti ja siihen adapteri jolla käy uudellentäytettäviin pulloihin, ja sitten joku 2kg uudelleentäytettävä pullo suomesta. Tulee niin 40€ halvemmaksi kuin ostaa tuo m-sarjan setti, ja jos sitä pulloa ei stten saakaan täällä täytettyä niin joudun jokatapauksessa ostamaan sen uuden pullon.
jvuotila kirjoitti:JBL Pro Flora m502 hiilidioksidinlevitin saapui tänään postissa. Asensin levittimen paikalleen ja allaskaapissa tuli melko ahdasta ulkosuokkarin kanssa. Diffuusorina minulla on ulkosuodattimen paluuletkussa JBL:n Pro Flora Direct. JBL:n mukaan tämä reaktori on 20% on tehokkaampi kuin Cyclone ja ennen kaikkea nyt minun ei tarvitse tunkea altaaseen yhtä ylimääräistä laitetta. Aiemmin kotimaasta olen hankkinut vielä toisen 2kg pullon joten nyt minulla löytyy 500g ja 2kg täyttöpullot joilla pitäisi pärjätä oikein mainiosti. Laitetta testasin sen verran että näytti toimivan. Laitan levittimen päälle vasta myöhemmin sillä akvaariossa ei ole vielä kasveja.

Kuva
Kuva
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
jvuotila
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 08:51, 06.03.2017
Sukupuoli: Mies

Re: Paluu harrastukseen

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

Hyvinkäällä täyttivät sammutinhuollossa mukisematta.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Paluu harrastukseen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Kiitos tiedosta!
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Norhie
Senior Member
Senior Member
Viestit: 667
Liittynyt: 14:26, 18.01.2016
Sukupuoli: N/A
Paikkakunta: Imatra

Re: Paluu harrastukseen

Viesti Kirjoittaja Norhie »

Kannattaa myös sammutinhuolloista kysyä niiden omatekemiä pulloja. Esim. Imatralta ostin 6kg Teknosafen tekemän pullon samalla hinnalla kuin mitä olisi saanut uuden 2kg pullon. Paljon halvempi kuin uusi tai edes käytetty pullo ja varmasti toimiva.
2x 240-litraa (seurala), 1x 180-litraa (evakkoallas), 1x 140-litraa (monnila), 1x 110 litraa (karanteeni), 1x 60 litraa (mysteerikuutio), 1x 60-litraa (taistoevakkola) ja aivan liikaa sekalaisia muovikippoja poikasille. Lue akvaariopäiväkirjaani.
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1700
Liittynyt: 00:31, 02.07.2002
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Paluu harrastukseen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Juu kiitos vinkistä. Kyselinkin tänään sammutinhuollosta 2kg pullojen saatavuudesta, mutta en ole saanut vielä vastausta. 6kg pullo ei taida mitenkään mahtua Juwelin kaappiin, tuo 2kg saattaisi vielä mahtua. Kissojen takia en uskalla pitää pulloa muualla kuin kaapin sisällä, niillä on tapana hyppiä joka paikkaan niin pelkään että onnistuvat vielä kaatamaan pullon.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
jvuotila
Starting Member
Starting Member
Viestit: 23
Liittynyt: 08:51, 06.03.2017
Sukupuoli: Mies

Re: Paluu harrastukseen

Viesti Kirjoittaja jvuotila »

Minulla on 2kg ja tuo laitteen mukana tullut 500g pullo. Molemmat toimii Juwelin kaapissa. Jos kaapissa ei ole ulkosuokkaria niin sinne varmaan menee myös se 6kg pullo... 500g pullo kesti minulla yli puoli vuotta. 6 kg ei loppuisikaan sitten ihan heti. :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”