Tavoitteena vihreää ja vehreää

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
iras
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 13:39, 05.02.2011

Re: Tavoitteena vihreää ja vehreää

Viesti Kirjoittaja iras »

Nääh, kävin sitten korjaamassa taustavalon ajastimen, eli kyllä noilla monimetalleilla on ollut tauko koko ajan.

Päällä 8:30 - 13 ja 15 - 20:30.

Kiitos kommentista Koomikko. Eli Vähän vain hirvittää silti nuo levät ja tuntuis etten oikein osaa olla niitä huomioimattakaan. Kai sitä kannattaa silti poistaa sen minä ehtii-pystyy-kykenee?
iras
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 13:39, 05.02.2011

Re: Tavoitteena vihreää ja vehreää

Viesti Kirjoittaja iras »

photostudio_1491904022198.jpg
Onhan se tavallaan ihan nättiäkin tuo levä.

Kuvat on samalla kertaa otettu, mutta nurinkurisessa järjestyksessä. Vasen kuva on akvan oikealta reunalta ja oikea vasemmalta. Oikean reunan levä porskuttaa oikein kauniisti, mutta vasemmalle alkanut muidostumaan vähän tummuneita alueita ja kokonaan levättömiä kohtia. Kantojen pinnoilta levä on vähentynyt huomattavasti. Lasit ovat kohtuu puhtaat ja nokkamonnit kakkaa vastaavasti melkoisia määriä. Nurkista näkee hyvin millaiset lasit olisi jos nokkamonneja ei olisi.

Hiilidioksidimäärän ylösajo on silti vastamenneillään. Nostan määrää vähän kerrallaan, jottei pH pääse romahtamaan ja että ehtii seurata vaikutuksia... ehkä tämä vielä tästä...
iras
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 13:39, 05.02.2011

Re: Tavoitteena vihreää ja vehreää

Viesti Kirjoittaja iras »

Imuroin valtaosan pohjan levistä saaviin. Lisäsin paikoilleen yhden juurakon, joka on kellui alkuun pinnalla. Trimmasin pimennyksen aikana vähän venähtäneet minipapukaijalehdet ja istutin latvat entisten joukkoon. Veden vaihdon jälkeen lisäilin lannotteita ja mittailin NO3 ja Fe -arvoja, kunnes sain ne yläkanttiin.
260 litraa 13.4.2017
260 litraa 13.4.2017
Hiilarin säädössä on yhä varaa, pH on nyt laskenut vasta seiskaan, mutta levä on selvästi alkanut vähenemään kasveiltakin.
13.4.2027
13.4.2027
Utriculariat olivat hiukan alkaneet kasvamaan pohjan levän joukossa. Niistä valtaosa irtosi levän poistossa. Ne on tökitty takaisin ja minä niin toivon, että voittavat vihreät haivenet, jotka yrittävät visusti kulkea pummilla.
Utricularia
Utricularia
iras
Junior Member
Junior Member
Viestit: 109
Liittynyt: 13:39, 05.02.2011

Re: Tavoitteena vihreää ja vehreää

Viesti Kirjoittaja iras »

Olin pääsiäisen reissussa. Olin varovaisen toiveikas, että olisi kiva päästä kotiin katsomaan altaiden kukoistusta. Joo-o. Olin puolittain oikeassa optimismini kanssa. Mahtavasti nousi happikuplia sieltä täältä ja mm. lumpeiden lehtien alapinnat ihan helmeili hapesta. Hyvin yhteyttävät!
Happikuplia lumpeen lehtien alla
Happikuplia lumpeen lehtien alla
Mutta mutta. Parasta kukoistusta esitti kyllä tuo hiivatin levä.
On siellä ruohovesihernettäkin
On siellä ruohovesihernettäkin
Poimupatsuli
Poimupatsuli
Tuo levä tuntuu sormiin pehmeältä, hennolta ja limaiselta. Sen suhteen ei vissiin ole rihmalevä - eikös se ole karkea näppituntumaltaan?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”