Rion ja Rekordin elämää

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Nyt tulee kuvapläjäys! tosin kuvien järjestys päin vastainen. Iloisemmasta ja kauniimmasta Rekosta ja kalasista ja sitten päänvaivaa aiheuttavasta Riosta ja tänään havaitusta keijulevä/vihersamennus ongelmasta [}:)] Pimennys alkakoon. Tein nyt kuitenkin 50% vedenvaihdon Rioon ja jynssäsin levää pois, laitoin suodattimet puhaltamaan kovempaa ja vielä hapettimen varmuuden varalle ettei nyt ainakaan happikato iske. Täysi pimennys jätesäkkien avulla ja ei auta kuin pyöritellä peukaloita tässä nyt ainakin 5 päivää.. en oo ennen tätä tehnyt joten vähän ihmeissään tässä ollaan. Ruokinta-aukon saa kyllä auki josta voi tarkkailla ainakin lämpötilaa tarvittaessa.

Rekoon kanssa tänään tehty siis vedenvaihto ja vähän järkän vaihtoa :)
Liitteet
pimennys.JPG
pimennys.JPG (76.27 KiB) Katsottu 10338 kertaa
vihersamennus.JPG
vihersamennus.JPG (83.37 KiB) Katsottu 10338 kertaa
reko.JPG
reko.JPG (125.46 KiB) Katsottu 10338 kertaa
monninen1.JPG
monninen1.JPG (83.03 KiB) Katsottu 10338 kertaa
inkkari.JPG
inkkari.JPG (49.75 KiB) Katsottu 10338 kertaa
240 litrainen ikuisuusprojekti.
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Huh.. Rio toistaiseksi pelastettu! Perjantaista lähtien oli pimennyksessä tähän iltaan saakka eli pe-ti ja vesi oli kuin olikin ihan kirkasta 8O Ja kaikki samennus ja piilevä kaikonnut, ihan huippujuttu :) kalat olivat valojen päälle laiton jälkeen vähän hämillään ja värittömiä, mutta siitä kaikki virkosivat ja vähän ajan päästä pikkusen annoin ruokaa ja kaikille maistui. Toivottavasti pysyisivät nyt kaikki levät vaan poissa, hyihyi. Voisi keskittyä kaikkeen mukavampaan ja suunnitella sisustusta ja kalastoa..
Liitteet
Vesi kirkasta pimennyksen jälkeen! Jihuu!
Vesi kirkasta pimennyksen jälkeen! Jihuu!
20150428_202236.jpg (75.79 KiB) Katsottu 10283 kertaa
240 litrainen ikuisuusprojekti.
Ginger
Junior Member
Junior Member
Viestit: 208
Liittynyt: 12:45, 06.12.2011
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja Ginger »

Todella kauniita molemmat akvaariot ja hienoja kuvia! Oletko ollut tyytyväinen tuohon Rio 300L? Miuta hotsittaisi hurjasti hommata samanmoinen syksymmällä kun olisi veronpalautuksia ihan kivasti luvassa :) Jotenkin vaan jännittää kun tuo nykyinen 180L on isoin mikä miulla on tähän asti ollut.
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Ginger kirjoitti:Todella kauniita molemmat akvaariot ja hienoja kuvia! Oletko ollut tyytyväinen tuohon Rio 300L? Miuta hotsittaisi hurjasti hommata samanmoinen syksymmällä kun olisi veronpalautuksia ihan kivasti luvassa :) Jotenkin vaan jännittää kun tuo nykyinen 180L on isoin mikä miulla on tähän asti ollut.
Kiitos :) Täällä olis Juwel Trigon 350l edelleenki myynnissä et siitä vaan akvaa hakemaan, vink vink [;)] olen ollut kyllä tyytyväinen tuohon Rioon, ei mitään valittamista ainakaan tähän mennessä, joten suosittelen! Upea kokonaisuus.

Tänään sain laitettua myös valoille ajastimen, jottei nuo valot porottas ihan niin paljon kuin aiemmin :roll: siitä varmaan johtui tuo leväinvaasiokin..

Ainiin ja juuri äsken oli tosi hauskaa seurata kalojen "pallopeliä" :mrgreen: pallona toimii siis pohjatabu. Iso lehtis ottaa tabun kokonaan suuhun ja kuljettelee ja imuttelee sitä samalla. Sitten pallon ryöstää toiset lehtikset tai rohkeat safiiritetrat. Kun pallo putoaa kasvitiheikköön niin pohjakalaset saavat pallon haltuunsa. Kylläpä tämän matsin seuraaminen piristi iltaa!
240 litrainen ikuisuusprojekti.
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Toivottavasti levät pysyy pois.
Kärsikö kasvit pimennyksestä? Kuvasta näyttäs että ei.
Mä niin taas ihastelin tuota sun recordia, meillekkin tulossa isompi parvi neoneita.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

kalaton1 kirjoitti:Toivottavasti levät pysyy pois.
Kärsikö kasvit pimennyksestä? Kuvasta näyttäs että ei.
Mä niin taas ihastelin tuota sun recordia, meillekkin tulossa isompi parvi neoneita.
Jep, toivottavasti pysyvät poissa. Siis joo kasvit eivät kärsineet pimennyksestä, melkein päinvastoin 8O kaikki olivat oikeastaan vaan terhakoituneet entisestään. Minunkin olis tarkotus vielä hankkia lisää neoneita, näyttävät tosi kivalle isossa parvessa. Oon miettinyt noiden inkkareiden kohtaloa, tykkään niistäkin kovasti, mutta välillä oon sillä tuulella että noi ei oikein mätsää keskenään.. mutta kun en tiedä :mrgreen:
240 litrainen ikuisuusprojekti.
omamaailma
Junior Member
Junior Member
Viestit: 214
Liittynyt: 08:24, 18.03.2009
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Vaasa

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja omamaailma »

Loistavia kuvia olet pienistä fisuista saanut. Mulle on ihan iskenyt inkkarikuume.
210l monneja, kuusraitoja, kardinaalitetroja ja 3 keltarihmakalatyttöä
200l hehkubarbeja, keltabarbeja, "Super red" partis ja nuoliaisia
53l kypsymässä
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

omamaailma kirjoitti:Loistavia kuvia olet pienistä fisuista saanut. Mulle on ihan iskenyt inkkarikuume.
Välillä sattuu tulemaan onnistunutkin otos muiden miljoonien suttuisten kuvien sekaan :mrgreen: inkkarit ovat kyllä kauniita, varsinkin jos niiden värit pääsevät oikeuksiinsa!
240 litrainen ikuisuusprojekti.
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Olipas kiva puljaushetki Rekon kanssa :) tuli ihan kunnon järkänvaihtopuuska ja hirveä into hankkia uusia fisuja! Tuli karsittua aika ronskilla kädellä kasveja ja vaihdettua niiden paikkaa. Ja keskelle muodostui ihan vahingossa "hiekkapolku" :roll: ... oon aika tyytyväinen lopputulokseen. Pitää laittaa kuvaa, kunhan kasvit vähän ensin hakevat paikkaansa ja terhakoituvat. Seuraavien viikkojen aikana olis kiva saada hankittua lisää neoneja ja jokin pintaeläjä tuonne.. hunajarihmat tai kääpiörihmat on ollu mietinnässä.
240 litrainen ikuisuusprojekti.
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Tänään käyty SuperPetistä hakemassa EasyCarbo -puteli. Jotenkin oli vähä lannistava fiilis siellä, myyjä ei huomioinut ollenkaan tai edes tervehtinyt. Heti vaikutti minun ostelufiilikseeni ja fisut jäi kauppaan ja raitanuoliaisista en edes kysynyt, että saiskos tilattua kun ei vaan enää innostanut :? No, sainpahan sentään putelin kun sitä tarttes. En yleensä edes SuperPetissä asioi, mutta luottoliikkeeni ei ollut enää niin illalla auki.

Sitten myös suru-uutisia. Yksinäinen helmirihmis löytyi kuolleena :( olin huomannut kyllä, että tämä oli ollut jo jonkin aikaa hieman riutuneen näköinen ja vaisu. No ehkä parempi näin, kun aikasemmin tuolla mainitsin, että olisin hänestä muutenkin ollut luopumassa.

Niin ja en ymmärrä kun Riossa lämpötilat huitelee ihan hirmuisissa lämmöissä. En tajua. Lämppäri ei ole ollenkaan päällä enää näiden lämpöjen takia, mutta siltikin on liian lämmintä. Valaistus ajastimella säädetty alkamaan klo ~11, klo 14-16 valotauko ja sammuu ~23 eli noin 10h valot päällä. Onkohan toikin vielä liikaa.. ne valot on kyllä ihan tulikuumat, siitähän se pakosti johtuu. Valaisinkansiakaan ei paranis hirveesti jättää auki, kun kisut kuitenkin liikkuu välillä akvan päällä. Otin tänään pikaisesti 4 ämpärillistä vettä pois ja laitoin viileää vettä tilalle. Ei se kyllä hirveesti auttanut sekään, mutta vähäsen. Jos noi lämmöt jo nyt huitelee noin korkeella niin johan koko potski kiehuu kesähelteiden aikana 8O
240 litrainen ikuisuusprojekti.
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Aika paljon noin putket tuntuu lämmittävän, täällä myös riossa nousee lämmöt 27-28 asteeseen. Kun pidän toista luukkua auki, lämpö on noin 24,5. Aika iso ero siis.
Led valaisimet olisi kätevät, ne ei samalla tavalla kuumenis.
Onko sulla tuossa recordissa muuten valkoinen tausta? Yritän täällä epätoivoisesti kopioida samaa tunnelmaa omaan altaaseen :mrgreen:
Luulen että lampun putkien värisävykin tekee ison eron, mun täytys uusia putkia katsoa tuohon rioon kun noi sen alkuperäiset putket on vihertävät mun silmään.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

kalaton1 kirjoitti:Aika paljon noin putket tuntuu lämmittävän, täällä myös riossa nousee lämmöt 27-28 asteeseen. Kun pidän toista luukkua auki, lämpö on noin 24,5. Aika iso ero siis.
Led valaisimet olisi kätevät, ne ei samalla tavalla kuumenis.
Onko sulla tuossa recordissa muuten valkoinen tausta? Yritän täällä epätoivoisesti kopioida samaa tunnelmaa omaan altaaseen :mrgreen:
Luulen että lampun putkien värisävykin tekee ison eron, mun täytys uusia putkia katsoa tuohon rioon kun noi sen alkuperäiset putket on vihertävät mun silmään.
Ahaa! Pitää siis ehkä kuitenkin avata niitä kansia ja yrittää vähän tuulettaa. Pitää vaan varoa ettei kissat joudu uintireissulle :mrgreen: no ei ne niin tyhmiä taida olla.. kai. Rekossa ei oo mitään taustaa, sieltä paistaa vaan valkoinen seinä läpi :D se kyllä näyttää akvaarion läpi ehkä vähän harmahtavan violetilta. Oon miettiny et pitäiskö kokeilla vaikka mustaa taustaa, mutta onhan toi noinkin menny!
240 litrainen ikuisuusprojekti.
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Mitähän tuolla Rekossa nyt tapahtuu 8O neoneilla menossa hirmu vipellys.. osa jahtaa toisiaan ja muutama pyörii helmiruohotupsun uumenissa?! voisko olla oikeasti kutumeininkiä? Yritin ottaa videotakin, mutta kaikki muut tuli häseltämään siihen eteen, senkin linssiludet :roll:
240 litrainen ikuisuusprojekti.
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Voi hyvinkin olla :D
Meillä uudet neonit on pöheltänyt kutua pusikoissa pari päivää :mrgreen:
Kevättä rinnoissa kaloillakin.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

kalaton1 kirjoitti:Voi hyvinkin olla :D
Meillä uudet neonit on pöheltänyt kutua pusikoissa pari päivää :mrgreen:
Kevättä rinnoissa kaloillakin.


Jänskää 8-) ! Oli kiva seurata niiden touhuja kun heti huomasin, että jotain ihme vipinää siellä tapahtuu. Taitavat vaan mennä monnisten suihin...
240 litrainen ikuisuusprojekti.
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Pistetäänpäs taas yksi kuva kehiin. Olivat kaikki niin mukavasti menossa samaan suuntaan :) keltakäppänäkin pääsi vihdoin kuvaan mukaan, toivottavasti poikaystävä löytyisi jostain pian!
Liitteet
IMG_2928.JPG
IMG_2928.JPG (106.14 KiB) Katsottu 9751 kertaa
240 litrainen ikuisuusprojekti.
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Juu meilläkin kutu menee punapäätetrojen suuhun, ne ui tuolla pyllykärpäsinä perässä :roll:
Ei muutakuin sulhon metsästykseen :mrgreen:
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Koulukiireiden ja muiden kiireiden takia on jäänyt nyt vähän kirjoittelematta tänne.. onneksi aletaan olla jo voiton puolella näissä aherruksissa :) akvaarioille kuuluu ihan hyvää, odottelen kuumeisesti Helsingin reissua, jotta pääsen vähän ostelemaan :mrgreen: ensi viikonloppuna tai kesäkuun ekana viikonloppuna olis tarkotus lähteä visiitille, toivottavasti onnistuis. Ei vaan oo pahemmin tuota rahukkia tuhlattavana :roll: noo eiköhän se siitä lutviudu..
240 litrainen ikuisuusprojekti.
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Huh, nyt olis pieni välike tässä aikaa taas kirjoitella, koulukiireet on vaihtuneet työkiireisiin :D viikonlopun yhden yön visiitti Vantaalle ja Helsinkiin oikeasti toteutui ja mitä mahtavimmassa säässä. Oli ihana seurata juuri valmistuneiden menoa ja meininkiä, pienet lapsoset todistus kädessään ja vanhemmilla lakit päässään :)

Akvaarioreissuni kohdistui siis Akvaariolinnaan. Vielä en muualle ehtinyt tällä pikavisiitillä, mutta seuraavalla kerralla sitten uudet kohteet ihmeteltäväksi [;)] ei makeaa mahantäydeltä siis! Varasin lauantaille ihan monta tuntia aikaa akvaariolinnaan, sillä ihmetellessä ja tutkiessa kyllä vierähti tovi.. kiersin kaikki altaat huolella läpi ja rupesin etsiskelemään hakemiani fisuja. Heti ekoista altaista löytyikin jo keltakääpiöt ja itsekseni hurrasin pääni sisällä että JES, yksi jo muista hakusissa olevista fisuista bongattu. Mutta sitten ajattelin että hittolainen löytyyköhän näitä muita sitten. Hankintalistalla oli siis keltakäppänä poika, punanoitamonneja, jokin pintaeläjä rekoon (hunajarihmat lähinnä mielessä) ja sitten tietysti extempore/himo/pakkosaada/mainoksen uhri -ostokset :mrgreen: etsin myös kasveja ja kantoja, mutta jäi tällä kertaa ostamatta. Seurailen niiden suhteen taas luottomestaa eli Aqua-Webin myyntiosastoa. Oli kiva asioida myyjän kanssa kun hän heti tunnisti, että mistäs päin me ihmettelijät olimme kotoisin ja tajusi että ollaan Imatran Norppiksen vakkariasiakkaita niin siitähän sitä juttua olikin riittämiin :D lähes kaikki hakemani fisut siis löytyivät. Tuli ostettua siis uhoileva keltakääpiö, josta pääteltiin että on ukko. Ja siltä se kyllä vaikuttikin. Sitten punanoitamonneja kaksi kipaletta, ovat niin upeita että huh! Aluksi meinasin ottaa vain yhden, mutta en voinut olla ottamatta kahta. Joskus vielä kasvatan heistä pikku parven vielä.. :roll: sitten mukaan lähti hunajarihmispariskunta, aluksi meinasin ottaa heistä kulta/kelta värimuunnos parin, mutta tajusin että sitten toi akvaarion väriskaala alkaa olla lähellä sirkusta.. päädyin siis nätteihin tavis huniksiin. Sitten myyntipuheiden uhrina otin isoon altaaseen 2 nokkamonnia, koska ovat kuulemma parhaita levänsyöjiä myyjän mukaan ja kehui niitä maasta taivaaseen. Oli nekin kyllä sellasia veijareita, että miusta tuntuu että oon ihan rakastunut näihin uusiin hankintoihin :mrgreen: !

Kaikki yhteiselo on sujunut ihan ongelmitta, ei mitään konflikteja. Eniten jännitin keltakäppänä tytön ja poitsun kohtaamista, mutta.. EI MITÄÄN! ei siis yhtään mitään. Ihan kun eivät olisi välittäneet toisistaan sen maan taivaallista. Miulla kävi jo mielessä, että onkohan tuo morsio edes keltakääpiö tyttö vai jotakin ihan muuta sorttia. Mutta nyt kun olen tässä nämä muutamat päivät kerennyt heidän eloaan seurailla niin kyllä siellä nyt ehkä vähän jotain huomionosoituksia on tapahtunut, tai sitten vaan kuvittelen :mrgreen:

Lisää uusien tuttavuuksien elämästä illalla, sillä nyt on taas pakko kiitää. Illalla myös luvassa kuvia uusista söpöläisistä.. :P
240 litrainen ikuisuusprojekti.
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

Tässä uusista tulokkaista kuvia :P tosin keltakääpiötyttösestä vähän vanhempi kuva, ainut mikä oli edes jotenkin onnistunut.. oon ihan hurahtanut näihin kaikkiin! Hunajat touhuilee kaikkea yhdessä, siivoilee lehtien pintoja ja muutenkin mussuttelee kaikenlaista, tosi söpöjä. Keltakääpiöt ei oikein tiedä mitä mieltä toisistaan olisivat :roll: ehkä ne vielä jossain vaiheessa kiinnostuu toisistaan, toivottavasti. Punanoitamonnit on muuten vaan niin upeita, vaikka ovatkin laiskoja imuttajia :mrgreen: nokkikset on Riossa leväntuhoajina ja kivoja "tikkukaloja" jotka yön jälkeen on jättäny hauskat vauhtiraidat hiekkaan :D
Liitteet
nokkis.JPG
nokkis.JPG (71.38 KiB) Katsottu 9263 kertaa
noituli.JPG
noituli.JPG (59.37 KiB) Katsottu 9263 kertaa
kelttutyttö.JPG
kelttutyttö.JPG (61.58 KiB) Katsottu 9263 kertaa
kelttupoika.JPG
kelttupoika.JPG (35.28 KiB) Katsottu 9263 kertaa
hunistyttö.JPG
hunistyttö.JPG (36.19 KiB) Katsottu 9263 kertaa
240 litrainen ikuisuusprojekti.
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Ihana tuo nokkis!
Varmaan hyvin menee tuolla sun recordin maisemissa nuo hunikset.
Eiköhän se rakkaus roihahda noilla ahvenilla :D

Itse suuntaan juhannus viikolla sukuloimaan Helsinkiin, olen suunnitellut pyörähtäväni muutamassa akva liikkeessä :mrgreen:
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

kalaton1 kirjoitti:Ihana tuo nokkis!
Varmaan hyvin menee tuolla sun recordin maisemissa nuo hunikset.
Eiköhän se rakkaus roihahda noilla ahvenilla :D

Itse suuntaan juhannus viikolla sukuloimaan Helsinkiin, olen suunnitellut pyörähtäväni muutamassa akva liikkeessä :mrgreen:
Niin on, ne on niin symppiksiä! Joo hyvältä vaikuttaa yhteiselo Rekossa ainakin tällä hetkellä, rakkaus sais miun puolesta roihahtaa kenellä tahansa, olis kiva seurailla sitä touhua :P

Aina kannattaa hyödyntää sukuloinnit ja muut reissut jos vaikka pääsis liikkeissä pyörähtämään ja tekemään löytöjä 8-)
240 litrainen ikuisuusprojekti.
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Kuinka nuo sun keltakäppänät käyttäytyy muiden kalojen kanssa, onko niin kilttejä kun oikeasti kerrotaan?
Mulla jäi traumat timanttikirjoahvenesta kun ei ollut maineensa mukaan sopuisa kala, monnisilla oli ahtaat elinpiirit kun nämä halus lisääntyy kahden viikon välein.
Nyt tää pariskunta 5 poikasensa kanssa jo uusissa kodeissa.
Ahvenet kiinnostaa mutta en halua että ketään kiusataan.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
raijaaa
Member
Member
Viestit: 259
Liittynyt: 20:03, 27.12.2006
Sukupuoli: Nainen

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja raijaaa »

kalaton1 kirjoitti:Kuinka nuo sun keltakäppänät käyttäytyy muiden kalojen kanssa, onko niin kilttejä kun oikeasti kerrotaan?
Mulla jäi traumat timanttikirjoahvenesta kun ei ollut maineensa mukaan sopuisa kala, monnisilla oli ahtaat elinpiirit kun nämä halus lisääntyy kahden viikon välein.
Nyt tää pariskunta 5 poikasensa kanssa jo uusissa kodeissa.
Ahvenet kiinnostaa mutta en halua että ketään kiusataan.
Minulla olleet ainakin ihan kullannuppuja tähän asti molemmat! en osaa sanoa miten kutuaikaan käyttäytyisivät, kun nuo kaksi ei oikeasti taida välittää toisistaan sen vertaa :D oon jo harkinnut josko ottas toisen tyttösen, mutta pelkään että sitten tuleekin jotain yhteenottoja. Nuo ei välitä miulla ainakaan monnisista ollenkaan, eikä kyllä kenestä muustakaan, on antaneet olla ihan rauhassa. Ensimmäisinä päivinä vähän hätyytti hunajarihmoja kun taisivat olla niin isoja ja pelottavia ja piti näyttää että kuka/ketkä ne kunkut täällä oikeen on :roll: muuten on niin rauhallista eloa kyllä.

Kevikseltähän tuon keltakäppänä tytön hankin, joka oli hänellä terrorisoinut toista naarasta. Siis jos minulle nyt edes tuli se terroristi :D mutta ei se tuolle minun ukolle oo uskaltanu mitään uhitella, ainakaan vielä.
240 litrainen ikuisuusprojekti.
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Rion ja Rekordin elämää

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Kiitos, eli nuo ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto joskus tulevaisuudessa. Keltainen väri kaloissa kiehtoo.
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”