Kalojen valtakunnat

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Toi mun askartelema puu(näkyy mun päikys) sopis sun akvaan paremmin kun mun omaan.
Täytyykö tässä nyt itsekin ryhtyä metsä teeman, olen paljon saanut inspiraatiota sun metsiköstä :D
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Siltsu kirjoitti:Todella hienoa työtä olet tehnyt ja paljon vaivaa nähnyt! Sain pikkuisen esimakua tuosta näpertelystä tänään itsekin, kun istutin kaksi pottia kapeakääpiöruohoa! 8O Ihan hullua hommaa... Jos kalat ovat tonkineet ne yön aikana pohjasta, tulee itku. Ihan loistava tuo kasvihuone/ istutussuoja. Harkitsen vakavasti sen käyttöönottoa täälläkin! :mrgreen:
No joo, voin sanoa, että kyllä se työtä teetätti, kun istuttelin nuo pienet pätkät..! :D Ja todella on ihan hullua hommaa..! 8O Minäkin luulin, että ei siinä mene kuin hetki.... Nooo, siinä meni aikas montakin hetkeä, ennen kuin kaikki oli istutettuna!! :D Ja ihan sen takia tuon "kasvihuoneen" tuonne askartelin, kun ajattelin, että ne tosiaan aamulla olis ollu kaikki vaivalla istutetut taimet pinnalla kellumassa, kun nuo matoset ois vähän tuossa yön aikana kyntäneet ( ..olisin itkenyt varmasti verta jos näin olisi käynyt..! :D ).. :) Ne nimittäin menee aina, kun jotain tuolla pohjassa tonkii, niin juuri sitä kohtaa nuohoamaan ja tutkailemaan! :roll: :mrgreen:
Ja voin kyllä sanoa, että hyvin on tuo suojaus toiminut! :) Taimet ovat saaneet olla rauhassa... Ainakin tähän päivään asti!! :mrgreen:
Ja kyllä tuo suojaus kannattaa, jos on pohjaa tonkivia kaloja ja haluaa myös säilyttää hermonsa, kun ei tarvitse jatkuvasti olla uudelleen istuttamassa niitä taimia..! :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

kalaton1 kirjoitti:Toi mun askartelema puu(näkyy mun päikys) sopis sun akvaan paremmin kun mun omaan.
Täytyykö tässä nyt itsekin ryhtyä metsä teeman, olen paljon saanut inspiraatiota sun metsiköstä :D
OOo, onpas kivaa, että tämä projektini inspiroi..! :) Aivanhan tässä jo punastuttaa..! [:I] :D
Hienohan tuo puu on tuolla altaassasi! :) Tosin kävisi hienosti myös metsämaisemaan...Ja siihen kun vielä jotain kivaa sammalta.... Eli, rupea vaan metsikön suunnitteluun sinäkin!! [;)] Itsellä ollut ainakin hauskaa suunnitella ja toteuttaa tuota metsikköä, että voin tosiaan ihan suositellakin tuollaista projektia ihan kelle vaan! :mrgreen:
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

jennali kirjoitti:OOo, onpas kivaa, että tämä projektini inspiroi..! :)
Kyllä inspiroi! Istuskelin tässä silmät ristissä kaffepaussella ja mietin, että pitäisi ricciat laittaa verkolla kiveen, kun sitä vihdoinkin löysin, (verkkoa siis) mutta kun ei jaksais... No, pieni kertaus muiden akvaariokuvia ja kertomuksia, niin johan tääkin akka liikahti. :mrgreen: Riccia oli valmiiksi kuupassa odottamassa, kivi vieressä valittuna, niin eihän siihen oikeasti mennyt kuin 2 minuuttia [;)] Tuo sun metsäteema on niin hieno, että harkitsen vastaavaa tuohon mun isoon 450 litraiseen. Pieneen ei taida siellä olevan 3D juurakkotaustan takia oikein enää sopia, ei ainakaan sellaisenaan, mutta tuo iso kippo on sisustukseltaan tyhjä!
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
poimii
Junior Member
Junior Member
Viestit: 93
Liittynyt: 20:01, 29.01.2015
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja poimii »

Missä on jennali? Laitoin yv koskien kasveja ja muka 2 pv et oo käyny täällä? Mitä se sellanen akvaharrastus oikein on? :D
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Siltsu kirjoitti:
jennali kirjoitti:OOo, onpas kivaa, että tämä projektini inspiroi..! :)
Kyllä inspiroi! Istuskelin tässä silmät ristissä kaffepaussella ja mietin, että pitäisi ricciat laittaa verkolla kiveen, kun sitä vihdoinkin löysin, (verkkoa siis) mutta kun ei jaksais... No, pieni kertaus muiden akvaariokuvia ja kertomuksia, niin johan tääkin akka liikahti. :mrgreen: Riccia oli valmiiksi kuupassa odottamassa, kivi vieressä valittuna, niin eihän siihen oikeasti mennyt kuin 2 minuuttia [;)] Tuo sun metsäteema on niin hieno, että harkitsen vastaavaa tuohon mun isoon 450 litraiseen. Pieneen ei taida siellä olevan 3D juurakkotaustan takia oikein enää sopia, ei ainakaan sellaisenaan, mutta tuo iso kippo on sisustukseltaan tyhjä!
No onpas mukavaa kuulla, että tämä inspiroi..! :mrgreen: Itsekin saan näistä päikyistä ja kuvia akvaarioistanne -vanhoista ja uudesta ketjusta aina mukavaa lisäpontta näihin akvaariotouhuihin.. Ja kevät vaan näkyy pahentavan tuota "lisäpontta"! :mrgreen:
Laitoitko ihan kiuskiven vai löysitkö sittenkin ulkoa sopivan..? :) Ja tuo isompaan akvaarioon metsä -teema, kuulostaa kyllä tosi hyvälle! :) Isompaanhan sais vaikka miten hienon metsämaiseman ja paaaljon enemmän kasveja kuin pieneen sopisi! 8O :D Tuumasta siis toimeen!! [;)]
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

poimii kirjoitti:Missä on jennali? Laitoin yv koskien kasveja ja muka 2 pv et oo käyny täällä? Mitä se sellanen akvaharrastus oikein on? :D
Heheeh, täällähän minä!! :mrgreen: ..Laitoin sulle jo viestiäkin takaisin! [;)]
Mutta kerron tähän vielä, samaa kuin sullekin viestiin pistin, että miksi minä "hävisin" täältä ihan yhtäkkisesti! :mrgreen:

Siis minulla oli viisurin poisto ja en ollut ollenkaan valmistunut siihen kaamean hirvittävän kamalaan kipuun, mitä mulla tässä pari päivää on ollut ( tää oli siis ensimmäinen hampaanpoisto mulle! :D )! 8O :D Siis oli koko leuka, korvaa ja poskea myöten niiiiin kipeä, että voi tavaton!! 8O En siis pystynyt käymään kuin pikaisesti täällä, lievittämässä pahimpaa akvaariokutkutustani, eli katsomassa kuulumiset ja muutamat kuvat ja sitten taas jatkoin aikutusta ja käsi leualla levottomasti vaeltelua, ympäri huushollia! :mrgreen: Kyllä harmitti vietävästi, kun en tänne kyennyt kivuiltani kirjoittelemaan tai lisäilemään lupaamiani kuvia! :cry: Niitä kuvia kyllä napsin, kun sain istutettua metsikön uudet kasvit, mutta sittenpä se puudutus sitten hävisi ja AIIII, sitä kipuaaa!! :mrgreen:

Nyt alkaa onneksi olemaan pahin kipu ohi ja pääsen laittelemaan tänne metsiköstä kuvia, uusine kasveineen ja sammalineen ( silloin kun kasvit sain haettua, leuka vielä puuduksissa, istuttelin ne tietenkin heti tuonne altaaseen, enkä aavistanut, että tunnin päästä siitä, on niiin ihanan muikeat kivut että..! :D )!
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

..Mutta nyt.. Muutama kuva metsikön maisemista! [;)] Nämä otin silloin päivällä, joten näissä näkyy ikäviä heijastuksia ja jouduin siitä syystä ottamaan koko akvan kuvan vähän hassusti vinottain! :D Ajattelin että vielä tässä illalla räpsin parempaa kuvaa, kunhan alkaa pimetä, niin ei heijastukset pääse häiritsemään kuvan katselua! [;)]
Liitteet
Tässä oli akvaarioon.fin paketin odotetuin osio, eli kasvit! :D
Tässä oli akvaarioon.fin paketin odotetuin osio, eli kasvit! :D
jee, uudet kasvit!.jpg (58.3 KiB) Katsottu 7080 kertaa
Pikkukanto ja sen takana uusi leväpallero.. Kuvassa näkyy myös sitä staurogyneä ja p.helferiä! :) Tämän pikkukannon ympäröiviin kiviin en vielä joulusammalta laittanut.. Annan sen ensin kasvaa tuolla ison kannon kivissä ja jaan siitä sitten myös tälle puolelle..
Pikkukanto ja sen takana uusi leväpallero.. Kuvassa näkyy myös sitä staurogyneä ja p.helferiä! :) Tämän pikkukannon ympäröiviin kiviin en vielä joulusammalta laittanut.. Annan sen ensin kasvaa tuolla ison kannon kivissä ja jaan siitä sitten myös tälle puolelle..
pikkukanto.jpg (181.37 KiB) Katsottu 7080 kertaa
Kuvaa koko metsiköstä, uusine vastaistutettuine kasveineen! :) Etualalla näkyy pogostemon helferin kaksi ruusuketta, polun molemmin puolin.. Polkua vähän matkaa &quot;kulkiessa&quot; eteenpäin on vielä lisää yksittäistä ruusuketta p. helferiä.. Taustalla, mäntykaaren molemmin puolin on sitä staurogyneä ja sitä on levitetty vähän myös pienen kannon luokse.. Illalla otan vielä näistä lähikuvaa, että miten niitä on tuonne istuteltu! :D
Kuvaa koko metsiköstä, uusine vastaistutettuine kasveineen! :) Etualalla näkyy pogostemon helferin kaksi ruusuketta, polun molemmin puolin.. Polkua vähän matkaa "kulkiessa" eteenpäin on vielä lisää yksittäistä ruusuketta p. helferiä.. Taustalla, mäntykaaren molemmin puolin on sitä staurogyneä ja sitä on levitetty vähän myös pienen kannon luokse.. Illalla otan vielä näistä lähikuvaa, että miten niitä on tuonne istuteltu! :D
metsikkö ja uusia kasveja.jpg (142.17 KiB) Katsottu 7080 kertaa
Lähikuvaa polusta (otin kasvihuoneen kuvauksen ajaksi pois, että ei häiritse maisemaa! :D ) Kuvassa näkyy mäntykaaren uusi, vielä vähän hassun värinen liekkisammal, ja isomman kannon kivessä näkyy uutta joulusammalta..
Lähikuvaa polusta (otin kasvihuoneen kuvauksen ajaksi pois, että ei häiritse maisemaa! :D ) Kuvassa näkyy mäntykaaren uusi, vielä vähän hassun värinen liekkisammal, ja isomman kannon kivessä näkyy uutta joulusammalta..
metsikön uusia kasveja.jpg (172.16 KiB) Katsottu 7080 kertaa
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Muakin alkaa poltella tämmöinen metsäinen teema. Mokoma jennali :mrgreen: Mutta mihis mä sen rakennan? Taidan tarvita sille oman altaan. Voi harmi... :twisted:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

mirauria kirjoitti:Muakin alkaa poltella tämmöinen metsäinen teema. Mokoma jennali :mrgreen: Mutta mihis mä sen rakennan? Taidan tarvita sille oman altaan. Voi harmi... :twisted:
Hahaaah! :D ..Siitäs sait!! :mrgreen: Hmmp.. Entäs jollekin taistelukalalle ihan pikkinen metsikkö..?? [;)] :D
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja mirauria »

jennali kirjoitti:Hahaaah! :D ..Siitäs sait!! :mrgreen: Hmmp.. Entäs jollekin taistelukalalle ihan pikkinen metsikkö..?? [;)] :D
Niin... Sekin vois olla. Mutta sitten tarviis silti sen uuden 40 litraisen. Kamala harmi... Kun nyt olen tuohon nelikymppiseen jo aika tyytyväinen, niin en sitä haluaisi lähteä muokkaamaan. Ja pallolaakaan en haluaisi muokata. Mutta jos joku uusi 40 litrainen... Hmmm... 54:seenkin voisi muuten harkita, mutta haluan sinne ehdottomasti sen papukaijalehden ja se ei ehkä ihan sovi metsämaisemaan :D
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

mirauria kirjoitti:
jennali kirjoitti:Hahaaah! :D ..Siitäs sait!! :mrgreen: Hmmp.. Entäs jollekin taistelukalalle ihan pikkinen metsikkö..?? [;)] :D
Niin... Sekin vois olla. Mutta sitten tarviis silti sen uuden 40 litraisen. Kamala harmi... Kun nyt olen tuohon nelikymppiseen jo aika tyytyväinen, niin en sitä haluaisi lähteä muokkaamaan. Ja pallolaakaan en haluaisi muokata. Mutta jos joku uusi 40 litrainen... Hmmm... 54:seenkin voisi muuten harkita, mutta haluan sinne ehdottomasti sen papukaijalehden ja se ei ehkä ihan sovi metsämaisemaan :D
Niin.. Saattaishan se papukaijalehti näyttää vähän hassulle metsämaisemassa! :D eli tarvitset siis selvästi uuden 40 litraisen! [;)]
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja mirauria »

jennali kirjoitti:Niin.. Saattaishan se papukaijalehti näyttää vähän hassulle metsämaisemassa! :D eli tarvitset siis selvästi uuden 40 litraisen! [;)]
Ihan selvästi tarviin! Ja jos paikka löytyy, ni miksei vaikka isommanki... Oho... 8O :roll: [:I]
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
kalaton1
Senior Member
Senior Member
Viestit: 791
Liittynyt: 18:37, 01.03.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tampere

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja kalaton1 »

Jee, tää hulluus on tarttuvaa :mrgreen: :mrgreen:
Krooninen akvaariokuume vuodesta 2012
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

mirauria kirjoitti:
jennali kirjoitti:Niin.. Saattaishan se papukaijalehti näyttää vähän hassulle metsämaisemassa! :D eli tarvitset siis selvästi uuden 40 litraisen! [;)]
Ihan selvästi tarviin! Ja jos paikka löytyy, ni miksei vaikka isommanki... Oho... 8O :roll: [:I]
Niinpä!! :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

kalaton1 kirjoitti:Jee, tää hulluus on tarttuvaa :mrgreen: :mrgreen:
Hehheh, todellakin! :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

No nyt on heijastamattomia kuvia.. PALJON niitä! :mrgreen: Siispä suoraan asiaan! :D Muutama kuva myös seuralan uusimmista kasveista, että miltä näyttävät nyt! [;)]
Liitteet
tripartitaa lähempääkin kuvattuna!.jpg
tripartitaa lähempääkin kuvattuna!.jpg (191.96 KiB) Katsottu 6954 kertaa
staurogyneä ja pogostemon helferiä melalehtien ja kapeakeihonlehtien kaverina.jpg
staurogyneä ja pogostemon helferiä melalehtien ja kapeakeihonlehtien kaverina.jpg (249.73 KiB) Katsottu 6954 kertaa
pogostemon helferin pitemmäksi kasvaneet versot laitoin pikku kannon juuren taakse.. Edessä pikku tuppo staurogyneä..jpg
pogostemon helferin pitemmäksi kasvaneet versot laitoin pikku kannon juuren taakse.. Edessä pikku tuppo staurogyneä..jpg (245.75 KiB) Katsottu 6954 kertaa
pikku kannon ympärystön viherrystä.jpg
pikku kannon ympärystön viherrystä.jpg (272.65 KiB) Katsottu 6954 kertaa
mäntykaari ja staurogyneä.jpg
mäntykaari ja staurogyneä.jpg (234.8 KiB) Katsottu 6954 kertaa
luolan sisäänkäynnin joulusammalta ja pieni taimi p.helferiä...jpg
luolan sisäänkäynnin joulusammalta ja pieni taimi p.helferiä...jpg (150.17 KiB) Katsottu 6954 kertaa
kuin kaksi marjaa, pogostemon helferi ja kapeakeihonlehti!.jpg
kuin kaksi marjaa, pogostemon helferi ja kapeakeihonlehti!.jpg (257.46 KiB) Katsottu 6954 kertaa
kasvihuone, tripartitaa ja muuta mukavaa!.jpg
kasvihuone, tripartitaa ja muuta mukavaa!.jpg (192.25 KiB) Katsottu 6954 kertaa
joulusammal ei näytä vielä oikein itseltään, saatikka hienolta!.jpg
joulusammal ei näytä vielä oikein itseltään, saatikka hienolta!.jpg (255.57 KiB) Katsottu 6954 kertaa
fissi on ruennut kasvattamaan vähän tuoretta vihreää latvusta!.jpg
fissi on ruennut kasvattamaan vähän tuoretta vihreää latvusta!.jpg (249.59 KiB) Katsottu 6954 kertaa
Tässä kännyräpsy, jossa papukaijalehden värit näkyvät lähes oikein..
Tässä kännyräpsy, jossa papukaijalehden värit näkyvät lähes oikein..
tämäkin kuva otettu kännyllä, joka näköjään toistaa paremmin myös mini papukaijalehden värit.jpg (109.04 KiB) Katsottu 6954 kertaa
Papukaijalehti &quot;mini&quot; näyttää ihan vihreälle kameralla otetussa kuvassa..
Papukaijalehti "mini" näyttää ihan vihreälle kameralla otetussa kuvassa..
mini papukaijalehti on tuuhistunut paljon ja kasvattanut isompaa lehteä. väri on nykyisin kauniin oranssinpunainen, mutta sekään ei näy kuvassa!.jpg (169.08 KiB) Katsottu 6954 kertaa
Kännykuvassa väri on paljon lähempänä oikeaa melalehti &quot;tropican&quot; väriä! :)
Kännykuvassa väri on paljon lähempänä oikeaa melalehti "tropican" väriä! :)
kännykällä tulee tuo melalehti tropican oikea väri paremmin esiin.jpg (101.73 KiB) Katsottu 6954 kertaa
kamerakuva vääristää tuota tropican oikeasti kaunista punerrusta lähes vihreäksi.. :P
kamerakuva vääristää tuota tropican oikeasti kaunista punerrusta lähes vihreäksi.. :P
melalehti tropica joka oikeasti on paljon punertavampi.jpg (100.05 KiB) Katsottu 6954 kertaa
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Hyvältä näyttää. Ja voi hyvää päivää mun kanssa. Mulle pitäis varmaan laittaa porttikielto akva-aiheisiin juttuihin, kun hirveesti kaikkea, mitä tahtois tehdä... [:I]
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

mirauria kirjoitti:Hyvältä näyttää. Ja voi hyvää päivää mun kanssa. Mulle pitäis varmaan laittaa porttikielto akva-aiheisiin juttuihin, kun hirveesti kaikkea, mitä tahtois tehdä... [:I]
Heheheh, ja porttikiellon syynä vois olla että mirauria tuli liian (akvaario)hulluksi päästessään AW sivuja selailemaan, joten hänet päätettiin laittaa jäähylle..! :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Mistä tuo muuten johtunee kun tuo kännykän kamera toistaa paremmin punaisten kasvien värejä, mutta pohja ja vihreät kasvit sitten näyttää kummalle..?? 8O Samoin sitten tuo kamerakuva saa vihreät kasvit näyttämään normaaleilta ja jotkut punertavista kasveista näyttämään vihertäviltä..? :? Ainut punainen kasvi, joka näyttäytyy kamerakuvissani punaiselle on tuo rusolehti "rubin"! 8O

..Tosi kummallista! :?

*Muokkasin tekstiä vähän selkeämmäksi! :)
Dessan
Junior Member
Junior Member
Viestit: 85
Liittynyt: 12:29, 12.01.2015
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Turku

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja Dessan »

jennali kirjoitti:No nyt on heijastamattomia kuvia.. PALJON niitä! :mrgreen: Siispä suoraan asiaan! :D Muutama kuva myös seuralan uusimmista kasveista, että miltä näyttävät nyt! [;)]
Niin kateellinen 8O Näyttää tosi hyvältä! Mistä saat inspiksen tuohon? Siis tarkoitan että aina kun minulle tulee päähän kuva niin todellisuudessa se näyttääkin ihan tyhmältä. Tai sitten en vain osaa :mrgreen:
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Dessan kirjoitti:
jennali kirjoitti:No nyt on heijastamattomia kuvia.. PALJON niitä! :mrgreen: Siispä suoraan asiaan! :D Muutama kuva myös seuralan uusimmista kasveista, että miltä näyttävät nyt! [;)]
Niin kateellinen 8O Näyttää tosi hyvältä! Mistä saat inspiksen tuohon? Siis tarkoitan että aina kun minulle tulee päähän kuva niin todellisuudessa se näyttääkin ihan tyhmältä. Tai sitten en vain osaa :mrgreen:
No, pahin inspiraatio lähti jylläämään tuosta isosta kannosta, josta sain etukäteen kuvan sähköpostiin, että hyväksynkö sen lähetettäväksi minulle! :D
Ajattelin siitä ensiksi puuta, johon tulisi lehdistö sammalista tai anubiaista, mutta jotenkin nuo metsissä samoillessani näkemäni sammaleiset kannot ovat aina kiehtoneet minua ja aloin sitten löyhästi suunnitella metsäistä maisemaa tuon ison kannon ympärille...

No sitten suunnitelma muuttui vielä "metsäisempään" suuntaan, kun hommasin toisen kannon ja selailin netissä kuvia nanoista ja muistakin akvoista, joissa oli upeita pohjakasveja, jotka jotenkin toivat minulle mieleeni metsän.. Jossakin tuli vastaan myös sellainen kivinen polkukin, jonka toteutin itselleni ihan vain niin, että hiekka jää näkyviin, ihan senkin takia, kun on noita matosia, että saavat hiekkaa nenänsä alle ( tosin ne viihtyy paremmin noissa kivikoiden väleissä ja kasvuston seassa, kuin tuossa polulla..! :roll: :D )! :) Tämä nykyinen maisema syttyi sitten mieleeni ihan itsestään, kuvana, että miten,mitä ja minne mitäkin kasveja rupean istuttelemaan.. :) Minulla on sisustuksessa ja muussakin tuo sama homma, että kuva pälkähtää mieleen, että mitä, minne ja mihin mitäkin tulee.. Eli näen ne jotenkin vaan valmiina ihan sielunisilmin! :D
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Ohhoh, nyt jäi pois vahingossa tuo parempi kokokuva tuosta metsiköstä! :roll: Siispä vielä yksi kuva..! [;)] Ehkä se ei nyt ole niin hassusti vinossakaan! :mrgreen:
Liitteet
metsikkö, toivottavasti ilman heijastuksia!.jpg
metsikkö, toivottavasti ilman heijastuksia!.jpg (187.11 KiB) Katsottu 6926 kertaa
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Jaahans.. Se ois tänään oman asumuksen sekä seuralan siivouspäivä tiedossa! :) Heti kunhan vaan tuo särkylääke alkaa vaikuttaa... :roll: Niin, mulla siis tulehtu tuo hampaan juurien poistokohta joka toi tuon niiin ihanan kivun takaisin..! :roll: Eilen piti hakea antibiootit ja niitä nyt pitäis sitten viikonpäivät nappailla.. :roll: Mutta ei auta itkut markkinoilla, vaan on ruettava touhuamaan! :mrgreen: Huomiseksi jääkin sitten taiston altaan siivous..
Sinne on muuten ruennut tulemaan jotain bakteerikalvoa pintaan.. :/ Epäilen, että johtuu ihan liikaruokinnasta, kun on jotenkin vaikeaa syöttää vain yhtä kalaa niin, ettei laittaisi liikaa evästä! :roll: Pitää yrittää petrata tuossa ruokinnassa ja siirtää suodatinta ylemmäs, puhaltamaan pintaa enemmän rikki. Jospa se siitä alkaisi tuokin ongelma sitten ratketa! :)

Eilen oli metsikön siivouspäivä.. :) Vallisneriaa piti vähän pätkiä, kun ylsi jo etulasillekin! 8O Pätkin sekä tyvestä, että vähän latvasta, kun oli niin paljon tuota metrinmittaista lehteä tuolla, että lopputulos olisi ollut mallia "kaljuvallu", jos olisin kaikki pitkät lehdet katkonut tyvestä! :D Ajattelin, että jos se siitä nyt möksähtää kovin ja kupsahtaa, niin hommaan sitten jonkun toisen lyhyemmäksi jäävän vallun tapaisen kasvin ( jääköhän tuo vallisneria "nana" vähän lyhkäsemmäksi, osaako kukaan sanoa..?? Jos siis sellaista hommaisin, jos tuo mun normi vallu nyt tuosta leikkauksesta suuttuu ja deletoituu..?! :? :D ).

Tätä kirjoittaessa alkoi vihdoin tuo buranakin purra, joten nyt on kyllä äkkiä hyökättävä koti-/akvahommien kimppuun! :mrgreen:
Illalla nähdään, ehkäpä taas kuvien kera!! :D
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kalojen valtakunnat

Viesti Kirjoittaja jennali »

Huh, huh, tänään sitten innostuinkin siivoamaan niin tätä meidän tönöämme, että jäi seuralan siivous puoliksi huomiselle :roll: ( lasit valmiiksi putsattu ja vedensuosikkia latvottu.. Intianvesitähdikki kaipaa taas uudelleen istutusta, se meinaan on taas ruennut kaljuuntumaan tuolta tyvestä, vaikka alkuunsa hiilari ja lannoite näyttikin korjaavan asiaa.. :roll: ). Huomiseksi siis jää vedenvaihto ja ehkäpä suodattimenkin voisi pestä ( sen pesen 2 viikonvälein tai harvemmin, jos näyttää sille, ettei putsausta tarvitse.. ). Niin ja tietenkin se taiston allaskin on huomenna putsausvuorossa.. Edelleen voivottelen, kun siinä ei ole sitä parempaa valoa, että saisin sinne istuteltua jotain ihania kasveja! :roll: :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”