720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Tuntui jotenkin luontevalta aloittaa altaan kanssa uusi tarina, erityisesti kun se edellinen ei päättynyt niin onnellisissa merkeissä. Ohessa on vielä kuva altaasta ENNEN loislääkityskierrettä, joka synnytti kaksi eri kertaa sinileväinvaasion altaassa. Aika moni kasvi menehtyi siinä rytäkässä ja allas on pakko laittaa uuteen uskoon. Kuolihan siinä ikävästi noita kalasiakin, viimeisimpänä menetyksenä monivuotinen lehtikalapariskunnan vaimo. Mutta elämä jatkuu, uusi vaimoehdokas on tuolla pussissa jo tuloillaan, toivottavasti rakkaus roihahtaa! Altaan speksit ovat siis 200x60x60, valaistuksena 4 x 80 w Sylvania aquastarin 10 000 K T5.

Moorapuut ovat likoamassa ämpärissä, n. 8 kiloa kivettynyttä puuta odottaa tuossa lattialla, uusia kasveja on yksi ämpärillinen...

IT'S GONNA GET SERIOUSLY WET, AGAIN! Postaan uuden alun heti kun se on valmis :)
Kun kaikki oli vielä hyvin...
Kun kaikki oli vielä hyvin...
1607.jpg (39.26 KiB) Katsottu 17228 kertaa
Vielä on tää pahuksen pussi rakkauden tiellä!
Vielä on tää pahuksen pussi rakkauden tiellä!
Lumitulee.jpg (33.37 KiB) Katsottu 17228 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Onnea matkaan! Seuraan projektia edelleen innolla
tulkku
Junior Member
Junior Member
Viestit: 133
Liittynyt: 20:07, 07.09.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja tulkku »

Onnea uusintaan! :)
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Olihan se tosi märkää. Mut kaikki tavarat on nyt altaassa. Harmittaa vähän kun en saanut hiottua sitä vielä ihan loppuun asti, sillä mun Hottonia Palustris ja Proserpinaca Palustris eivät oo vielä mulla. Niille on varattu ihan omat paikkansa tuolla lätäkössä. Maisemasta tuli vähän kivikkoisempi, mutta toki ajan mittaan nuo kasvit peittävät nuo kivasti alleen, ettei allas näytä vaan liian kolkolta.. :)
"Hei, sä oot kultanen ja mä oon hopee, yhessä ollaan katinkultaa!" Sopuisasti ainakin näyttäis alkavan Täplän ja hänen lapsivaimonsa taival...
"Hei, sä oot kultanen ja mä oon hopee, yhessä ollaan katinkultaa!" Sopuisasti ainakin näyttäis alkavan Täplän ja hänen lapsivaimonsa taival...
lehtiset2.jpg (64.08 KiB) Katsottu 17152 kertaa
Tässä nää jonottaa altaaseen. Kuka on eka, kuka on eka!
Tässä nää jonottaa altaaseen. Kuka on eka, kuka on eka!
kiviä.jpg (52.94 KiB) Katsottu 17152 kertaa
Siltarakennelma on edelleen olemassa, tosin se sammal siitä päältä kuoli sinilevän ansiosta. Mut polku on ja säilyy! Ja se tie joskus kivikkoinenkin lie.
Siltarakennelma on edelleen olemassa, tosin se sammal siitä päältä kuoli sinilevän ansiosta. Mut polku on ja säilyy! Ja se tie joskus kivikkoinenkin lie.
tie.jpg (74.26 KiB) Katsottu 17152 kertaa
Mun uusi yritelmä, LE KEPPI! Mulla on noita tuolla muutama, tässä yksittäisessä kasvaa alla Jaavansaniaisen Narrow-muotoa ja yläpuolelle pitäis kehittyä kunnon tupsu Liekkisammalta. Saa nähdä mitä siitäkin syntyy.
Mun uusi yritelmä, LE KEPPI! Mulla on noita tuolla muutama, tässä yksittäisessä kasvaa alla Jaavansaniaisen Narrow-muotoa ja yläpuolelle pitäis kehittyä kunnon tupsu Liekkisammalta. Saa nähdä mitä siitäkin syntyy.
keppi.jpg (63.64 KiB) Katsottu 17152 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Anniquu_
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1330
Liittynyt: 16:07, 28.03.2009
Akvaarioseurat: TAS
Paikkakunta: Kangasala

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Anniquu_ »

Mäkin toivotan onnea uuteen alkuun. :)
Altaan speksit ovat siis 200x60x60, valaistuksena 4 x 80 w Sylvania aquastarin 10 000 K T5.
Miten nuo loisteputket tuolla ovat, ovatko ne siis kaikki rinnakkain vai onko ne jotenkin lomittain? Kun itselläni on suunnitteilla akvaario mitoilla 200x50x50 ja valaistuskysymys on vähän auki... Olen ajatellut, että siellä olisi 4 x80 W käytettävissä, mutta pitäisikö niiden putkien olla vähän lomittain vai tuleeko siitäkin hyvät valaistusolosuhteet akvaarion ulkonäön kannalta, jos ne ovat kaikki keskellä nipussa ja akvaarion päissä on tavallaan "valaisematonta" 25 cm...
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Mulla on täällä kaksi valaisinkantta, joissa siis kussakin kaksi putkea. Ne menevät lomittain, eli n.30 sentin matkalla molemmissa päissä on vain kaksi putkea. Päätyihin en siis voi sijoittaa mitään valonsyöjäkasveja, mutta Vallisneriat ja Melalehdet kasvavat siellä vallan mainiosti :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Mä olen nyt kyllä vähän pettynyt että mulla löytyi taas tuolta tuo sinileväpläntti. Näköjään se kolmen vuorokauden pimennys ei tappanutkaan kuin kaiken näkyvän sinilevän. Saako tuota mörköä ikinä tuolta altaasta pois ilman lääkkeitä? En niin mitenkään haluais enää työntää tuonne altaaseen mitään ylimääräistä. Laitoin valotkin mielestäni maltillisesti takaisin päälle, eli vain puolet valotehosta... Tosi ärsyttävää. Kalat vipeltää sentään tosi onnellisina, lehtikalatkin näyttävät pariutuneen vallan mainiosti!
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Bestikset. Ku ei oo valinnanvaraa :P
Bestikset. Ku ei oo valinnanvaraa :P
lehtiset2-2.jpg (73.98 KiB) Katsottu 16994 kertaa
Kala, joka ei tajua omaa kokoaan. "Mä oon piilossa hei tässä Melalehden alla ja kukaan ei takuulla nää mua, hähää!"
Kala, joka ei tajua omaa kokoaan. "Mä oon piilossa hei tässä Melalehden alla ja kukaan ei takuulla nää mua, hähää!"
tikrupiilossa.jpg (69.52 KiB) Katsottu 16994 kertaa
"Ai taas meitä salakuvataan? On tää kyl pikkusen läpinäkyvä juttu hei."
"Ai taas meitä salakuvataan? On tää kyl pikkusen läpinäkyvä juttu hei."
lasimonnit.jpg (56.72 KiB) Katsottu 16994 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Hienolle näyttää taas altaasi :D . Toivottavasti loiset saivat häädön ja kalat voivat hyvin. Onneksi lehtikalasi sai uuden kaverin ja yhteiselo näyttää sujuvan. Joukossa lienee pantterikiipiijäkin vaanimassa.

Ehkäpä sinilevä taintuu eikä järeämpiä aseita enää tarvita kun tasapaino löytyy.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Joo hyviä uutisia tosiaan on se, että Rusokirjoahvenet pääsi eroon loisistaan. Tuolla ne kaikki neljä jo pitää kuria toisilleen reviirinsä rajoilla. Ihan mun tuuria että ei sitten yhtäkään pariskuntaa...

Sinilevä ei ole päässyt villiintymään. Sitä on nyt ilmestynyt yksi tupsu aina silloin tänne sinne tänne, minkä oon saanu nopeasti napsittua pois. Toivotaan että asia pysyykin niin. Ja pantteri vaanii juu, näkymättömänä tuossa etulasissa kiinni :P

Seuraava etappi olis ostaa Kääpiökyyneltä (?) hemianthus callitrichoides, ja yrittää kasvattaa sitä kiven päällä. Onko siitä kenelläkään toistaiseksi kokemusta vai ootteko työntänyt sen aina hiekkaan? :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Melanie
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 22:21, 16.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Melanie »

Voih, toivotaan että voitat nyt taistelun. Täällä alkaa tuntua siltä että kasvit ovat myös elpymässä päin, ne mitkä eivät kuolleet. Minullahan oli sekä sinilevä että jotain muuta limaista rihmalevää tuolla. Easycarboa olen lisännyt nyt aktiivisesti pitkän tauon jälkeen, en tiedä oliko se sit se vai se jatkuva levän poisnyppiminen joka auttoi. Onneksi on sentään pienempi allas kun sulla..
Itse olen hemianthus micranthemoidesta liimannut pikaliimalla (joku geelimäinen mitä muutkin ovat käyttäneet ongelmitta) kiviin ja kantoihin. Aina tuppaa vaan sit lähteä irtoilemaan jonkun ajan päästä. Siimalla ja langalla olen myös joskus kiviin viritellyt, mutta se oli tossa isossa altaassa jossa nuo riehujat ovat aina kaikki viritelmät lopulta pilanneet. [;)] Kantoon se lähti ekassa kasviakvaariossa kasvamaan, sammalleen alle kun itse lähti seikkailemaan. :D
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Ah, sympatiat myös sinne naapuriin! Nyt kun tuo sinilevä on ainakin hallinnassa niin tuntuu mukavalta välillä katsoa allastaan ilman että alkaa itkettää :)

Mä kans mietin että tarviikohan noiden kivien olla jotenkin rosoisia että se hemianthus callitrichoides tarttuu niihin, tuo kivettynyt puu mitä mulla on, on aika tasaisen oloista. Mutta ainahan kannattaa yrittää! Se näyttäis vaan niin kovin hienolta... Pohjasorassa en oo nimittäin onnistunut sitä vielä kasvattamaan, aina joku on sen sieltä nyppinyt ylös. Nyt pitäis vaan enää löytää sitä jostain.. :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Josefina
Junior Member
Junior Member
Viestit: 129
Liittynyt: 08:12, 12.08.2013

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Josefina »

Noi lasimonnit on sitten hienoja! Onkohan munkin pakko hommata niitä...
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Ne on supermakeita, mutta harmittavan arkajalkoja. Päiväsaikaan ne harvemmin eksyy tuohon avoveteen uimaan vaikka parvessa on kuitenkin 17 pyrstöä. Yövalojen aikaan ne sitten suhaa kyllä edestaas senkin edestä! :)
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta jos tuolla etulasissa kasvaa sinilevää lasin ja hiekan välissä niin eikö sen pitäisi kuolla jos sen pimentää edestä päin? Vai tunkeutuuko tuo valo hiekan läpikin jotenkin. Siellä se nimittäin muhii ja odottaa parempaa hetkeä iskeä jonnekin muualle.

Mun Fitnesstukun mainoslehtinen oli JUURI sopivan kokoinen, kaikki sivut tuli käyttöön :D

Älkää ihmetelkö altaan hämäryyttä, kuvasin sitä yöllä...
Liitteet
fit.jpg
fit.jpg (46.73 KiB) Katsottu 16794 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Pahoin pelkään, että valo pääsee levälle asti myös hiekan läpi. Mutta kokeiluhan ei mitään maksa, mitä nyt yhden lehden verrran, joten kaikki keinot sallittu.
Koomikko
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 2235
Liittynyt: 13:14, 20.04.2012
Akvaarioseurat: Kalasoppa
Sukupuoli: Mies

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Koomikko »

Itse olen säännöllisesti sormella kaivellyt lasin ja hiekan välin. Jotain tummaa siihen alkaa kertymään jos pitkään antaa olla rauhassa. Sitä en tiedä onko se sinilevää vai mitä mutta säännöllisellä hiekan möyhimisellä pysyy siistinä. Vaikka pimentämällä saisit levän kuolemaan niin eihän sitä kuitenkaan voi jättää sinne lasin ja hiekan väliin. Poishan se on kuitenkin kaiveltava.
Kirjoituksistani ei pidä loukkaantua.
Melanie
Member
Member
Viestit: 268
Liittynyt: 22:21, 16.11.2012
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Melanie »

Niillä on vieläkin siellä itiksessä sitä kans hiekan alla.. katsoin eilen, en jaksanut alkaa "riitelemään" siitä että se on sieltä mahdollisesti lähtenyt liikkeelle meille.. (Oiskohan mahdollista?!)
Itselläni on tuo musta pohja niin siinä heikosti näkyy mitä hiekan alla tapahtuu.. :|
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Niin no, sehän on bakteeri... että eikös se aina jostain tartu? En oo oikein perillä noista Sinilevän lisääntymistavoista... Kaivelen itsekin toki tuota pohjaa ja lappoan sieltä näkyvät vihreät pois, mutta ajattelin kerrankin että jos tappais ton pahuksen pimeydellä ensin.

Eniveis, meillä oli pesupäivä ja ohessa ensimmäiset kuvat koko altaasta uudelleensisustuksen jälkeen! Siinä alkaa jo vähän muodot hahmottua. Multa puuttuu siis vielä hemianthus callitrichoides, jota yritän kiinnittää noiden kivien päälle ryömimään, sekä Hottonia Palustris, joka tulee tuonne vasempaan päätyyn Tuoksuvesitähdikin eteen... nyt siinä sijaitsee vain läjä kiviä ja jotain satunnaisia heiniä :D Tuonne oikealle tuon kiven taakse istutan tuomaan väriä Proserpinaca Palustriksen. Uskokaa tai älkää, siellä kasvaa myös punertava Vesimiekka, joka ei vielä näy. Samoin Lumpeen vasemmalla puolella kasvaa Echinodorus Kleiner Bar, vielä vauvaikäisenä. Ja sitten mietin että josko vielä tuonne vasempaan päätyyn yksi oksa lisää... olis sitten parempi balanssi. En tiedä.

Jyrsin tosi kovalla kädellä Staurogyne Repensin tuosta edestä, siinä toivossa että se alkaisi nyt kasvaa enemmän leveyttä kuin pituutta. Siksi se näyttää siis hieman "huonovointiselta". Ja jostain syystä mun Cyperus Helferi oli kerännyt lehtiinsä tosi paljon tupsulevää (jota ei ollut muissa kasveissa!?), sitä piti vähän ruokota. Oikeastaan se näyttää hauskemmalta nyt kun eri puolilla on eripaksuiset kasvistot. Villinä ideana olisi jakaa mun Afrikansaniainen ja istuttaa siitä puolet vasempaan ylätakareunaan, imukupilla. We shall see, possibilities are endless! :)
2210.jpg
2210.jpg (41.52 KiB) Katsottu 16695 kertaa
2210-2.jpg
2210-2.jpg (56 KiB) Katsottu 16695 kertaa
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
pisarat2
Senior Member
Senior Member
Viestit: 977
Liittynyt: 18:24, 16.07.2012
Sukupuoli: Nainen

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja pisarat2 »

Kyllä se vaan niin hyvältä näyttää!
Näitä kuvia katsoessa tulee väkisinkin sellainen olo, että "mulle kans" isompi allas.
Onnimanni
Junior Member
Junior Member
Viestit: 223
Liittynyt: 20:21, 10.10.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Onnimanni »

Aivan upealta tuo näyttää! Kiva kun lehtikalapojalle löytyi uusi sussu, kaksin on kivempi uiskennella :D
"What did the boy octopus say to the girl octopus? -I want to hold your hand hand hand hand hand hand hand hand."
[groovehai]
Senior Member
Senior Member
Viestit: 632
Liittynyt: 13:00, 13.08.2009
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Espoo

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja [groovehai] »

Mä alan itse asiassa olla huolissani tuosta lehtikalasussusta. En nimittäin oo huomannut että se olisi syönyt nyt tulonsa jälkeen ollenkaan. Se on muutenkin jotenkin apaattinen, seilailee vaan altaassa päämäärätiedottomasti ja on pari kertaa juuttunut mun Afrikansaniaiseenkin. Mun vanhan lehtikalan kanssa se siis tosiaan tulee hyvin toimeen, mut usein musta tuntuu että toi koiraskin katselee sitä vähän sillä "mikä sua oikein vaivaa"-silmällä... En oikein tajua, oon yrittäny ruokkiakin kaikella mahdollisella mutta ei se tule ruoka-aikaan edes katsomaan mitä on tarjolla.
Melkein tuhat litraa nature aquarium-yritystä. Täytteenä joitakin kalojakin. Ja joskus mun pää. https://www.facebook.com/Juhan-akvaario ... 227724352/
also in ig @aquariumbyjuha
Onnimanni
Junior Member
Junior Member
Viestit: 223
Liittynyt: 20:21, 10.10.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Onnimanni »

No voivoi, ehkä sillä on muuttostressiä. :( Mun lehtikaloja piristää aina kun lätkäisee veteen turvetta muodossa tai toisessa, ihmeellinen aine. :D
"What did the boy octopus say to the girl octopus? -I want to hold your hand hand hand hand hand hand hand hand."
Fisutar10
Elite Member
Elite Member
Viestit: 6209
Liittynyt: 20:10, 25.01.2011
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Fisutar10 »

Oisko lehtistytöllä stressiä kuten pohdittiin? Omat lehtikset tykkäävät Tetran kaurahiutalemaisesta Tetra Pro Colorista. Oletko kokeillut pakastesurvareita? Luulisi niiden lemppaavan ja houkuttelevan tyttöä napostelemaan ruokaa.

Mitäköhän saanut ennen sinulle tuloa sapuskaksi?

Rehuja sinulta löytyy ja näyttää hyvälle kalojen kannalta. Pinnalla ei kai ole kasveja ja tuleeko päältä päin liikaa valoa sen tottumuksiin nähden liikaa? Omat fisut pelästyvät usein, jos karsin amerikankilpukkaa pinnalta reilulla kädellä. Tykkävät olla usein kasvilautan alla suojassa.
Akvat: 3x450l, 350l, 240l, 180l, 126l, 2x110 l,64l. Myydään: helmipallo-, sokkelo-, enkeli- ja monte dourado -plekoja, maatiais-, albiino- ja super red -partiksia, hammaskarppeja, Synodontis lucipinnis -ripsimonneja. http://www.fisutar.fi
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: 720 litrainen kasviallas- Toinen tuleminen!

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Aivan mielettömän upea allas! Tsemppiä sinilevän kukistamiseen, harmi että sellainen riesa on päässyt tuollaiseen paratiisiin. Toivottavasti lehtikalatytsyn olo pian kohenee.
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”