Kolmas kerta toden sanoo

Pidä päiväkirjaa akvaariostasi, tai dokumentoi akvaarioprojektisi etenemistä täällä
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja jennali »

Mulla meni sataseen hienoa hiekkaa 1kpl. 8kg säkki ( mun säkissä ilmoitettiin siis kiloina..) ja toisesta säkistä noin puolet, eli 4 kg.. Altaan pohjalla oli valmiina vanhaa hiekkaa tosi ohkanen kerros.. Ehkä häthätää 2-3 kiloa.. :| Juuri ja juuri pohjan siis vain peitti! :roll: Nyt on mukavasti tuossa sitä hiekkaa.. Kasvit saa levitellä juurensa ihan rauhassa! :D Puolikkaan säkin säästin, jos joskus tarvitsee vaikka syystä tai toisesta hiekkaa lisäillä.. :) ( esim, jos hiekkaan tottumattomana ja ajatuksissani tulee lapottua sitä niinkuin soraa..! :D )
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja jennali »

jennali kirjoitti:Mulla meni sataseen hienoa hiekkaa 1kpl. 8kg säkki ( mun säkissä ilmoitettiin siis kiloina..) ja toisesta säkistä noin puolet, eli 4 kg.. Altaan pohjalla oli valmiina vanhaa hiekkaa tosi ohkanen kerros.. Ehkä häthätää 2-3 kiloa.. :| Juuri ja juuri pohjan siis vain peitti! :roll: Nyt on mukavasti tuossa sitä hiekkaa.. Kasvit saa levitellä juurensa ihan rauhassa! :D Puolikkaan säkin säästin, jos joskus tarvitsee vaikka syystä tai toisesta hiekkaa lisäillä.. :) ( esim, jos hiekkaan tottumattomana ja ajatuksissani tulee lapottua sitä niinkuin soraa..! :D )
Nii ja piti vielä tuohon kirjoitella että, mulla on tuo pohjan pinta-ala vähän päälle 70 cm / 36,5cm.. Ja mulla tuli siis ihan kunnon kerros sitä hiekkaa jo noilla hiekoilla! :)
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Ai että tää olis taas iloinen! :mrgreen: Laittelin eilen akvaarioon.fi sivustolta tuota saatavuusviestiä sähköpostiin Oliver Knottin hiekasta, kun sivuston tiedot näyttivät, ettei sitä hyllyssä ollut. No, ilmoa ei ehtinyt tulla, mutta sivuston status oli tuon kyselyni jälkeen muuttunut ja jee, nyt sitä olikin yksi pussukka tilattavissa! Tuotetiedoissa kerrottiin jopa sen riittoisuudesta niin, että uskoisin sen yhden 10 litran säkin riittävän... Sinne lähti tilaus samoin tein! Ei tässä tapauksessa maksanut enää vaivaa kysellä tuon hiekan perään, kun tuntui, että ei ollut ihan perustarjontaa. Nyt olen jännän äärellä, että ehtiikö perjantaiksi omaan postiin, jotta voisi viikonloppuna jo lutrata :mrgreen: Samaan kyytiin tuli tilattua vedenparannusainetta ja nyt kun olen jo Seachemin kasviravinteisiin ja niiden riittoisuuteen tykästynyt, niin kokeillaan sitten tuo vadenparannusainekin! Jos se toimii yhtä hyvin, säästin siinä jo hiekkojen hinnan!
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Mulla on käytössä se vedenparannusaine ja täällä ainakin pelittää vallan mainiosti!
Kuvia sitten uuden hiekan kanssa heti!
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Hihihii :mrgreen: on toi akvaarioon.fi vaan hyvä! Muut eivät ole ehtineet edes vastata saatavuus/ hintatiedusteluihin, niin tuolta tuli jo viesti, että paketti on lähetetty! Vasta eilen illalla tilasin... Harmi ettei siellä ollut juuri sellaisia kasveja saatavilla joita olisin halunnut tällä kertaa mukaan.
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Aapelin poppoota ei kyllä voi verrata mihinkään muuhun puljuun, ovat ihan lyömättömiä! Lahti ei ole edes kaukana, pitäisi joskus käydä ihan siellä liikkeessä. Mutta ensinhän me mennään keväällä porukalla Akvaariolinnaan jne, eiks je? [;)]
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Kevis kirjoitti:Aapelin poppoota ei kyllä voi verrata mihinkään muuhun puljuun, ovat ihan lyömättömiä! Lahti ei ole edes kaukana, pitäisi joskus käydä ihan siellä liikkeessä. Mutta ensinhän me mennään keväällä porukalla Akvaariolinnaan jne, eiks je? [;)]
Juu, KYLLÄ MENNÄÄN, niin tehdään! Helsinki-kierros, jee! :mrgreen:

Ja Akvaariolinnasta puheen ollen, täytyy kyllä laittaa niistäkin kehu ja kiitos. Kyllä sieltäkin tuli vastaus pikaisesti ja vaikka tuo hiekka ei kuulunutkaan heidän tuotevalikoimiin, niin sain kuitenkin kyseltyä muuta siihen perään. Lienee ne hiilarilevittimet ja uudet kasvit sitten parasta hakea sieltä, kun menen. Tuonne 100 litraiseen pitää vaihtaa (eli hankkia) kestävät vihreät kasvit! On varmasti parempi jos ja kun on tumma tausta ja musta hiekka, niin sävyttää allas vihreällä sitten pirteän näköiseksi. Saapi nuo punertavat puskat siirtyä isoon altaaseen, kun siellä se "kulutuskin" on kovempi.
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 08:51, 26.08.2013
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

Heittäkää yv:llä kun tuutte Akvaariolinnan kulmille. Olen töissä siinä nurkilla ja jos oon paikoilla voin tarjota kaffeet
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Ilmoitellaan kyllä! Tehtiin miraurian kanssa kertaalleen sellainen turnee joka alkoi aamu kymmeneltä Tikkurilan Kurjesta, jatkui Akvaariokeskukseen, Linnan ollessa kiinni poikettiin erään kasvatusta harrastavan luona ja sitten vielä Jumboon syömään ja Faunattareen. Kun kaupat oli kierretty niiden aukiolojen puitteissa niin vielä kyläiltiin Fisuttaren luona. Viihdyttiin niin hyvin, että piti juosta junaan! :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Kevis »

Joo se teidän viime reissu kuulosti kyllä niin eeppiselle :mrgreen:
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Kevis kirjoitti:Joo se teidän viime reissu kuulosti kyllä niin eeppiselle :mrgreen:
Sen tyyppinen kierros siis tilattu? Ja nythän me jo tiedetään, että niiden kalalaatikoiden kanssa ei pääse ravintolaan sisään, vaan pitää syödä käytävällä/ terassilla! :mrgreen: Anyway, palvelu oli silti erinomaista niin kuin ruokakin! :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Tästä tulee jotain ihan mahtavaa! Oikeesti! En malttais odottaa. Pitää säästää kyllä jokaikinen pennonen sinne. Rahaa palaa. Se on varma! :mrgreen:
Niin ja mäkään en voi kun ylistää Aapelin poppoota. On ihan mahtava paikka kyllä!
Mennäänkö Kevis yhdessä sinnekin? Oon kanssa miettinyt piipahtamista, kun täältä on hyvä tie sinne. Ainut vaan, että se on mun osalta kyllä luultavasti kesällä se reissu, kun myymälän aukiolot on vähän hankalat, jos päivällä pitäis olla koulussa. Tai sit pidän joku kerta vaan etäpäivän... Meidän ens jakson lukkari on ihan pöljä...
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
jennali
Senior Member
Senior Member
Viestit: 687
Liittynyt: 22:46, 31.01.2014
Sukupuoli: Nainen

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja jennali »

Hei, tuo teidän tuleva reissu kuulostaa kivalle!! :) Napsikaahan kuvia reissun varrelta, varsinkin sellaisia, joissa näkyy kaikenlaisia KALOJA (varsinkin erikoisien kalojen bongauskuvia! :D ) ja ja ja- muutenki kaikkee hienoo akvaarioon liittyvää ja ihan kaikkee!! 8O :D
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Fiilis on kuvan mukainen! :mrgreen:
Kuva
On se nopeeta toimintaa! :mrgreen: Paketin mukana tulleen Snickersin ehdin syödä ennen kuvan ottamista :roll:
Kuva
Jääkaapin hylly alkaa täyttyä! Mutta täytyy sanoa, että jos tuolla 500 ml pullolla on sama riittoisuus, kuin aiemmin hankkimillani 5 litran kanisterilla, niin herää vaan kysymys, että miksi en vaihtanut tuohon Seachemin Primeen jo aiemmin!
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Ai sulle tuli Snickers. Mä sain pätkistä viime viikolla :mrgreen:
Ja mä tykkään tuosta seachemista. Ei käy ihan jäätävän paljoa kukkaron päälle. :) Täytyy varmaan seuraavana tilata saman puljun lannoitteetkin. Ootko ollu tyytyväinen tuohon flourishiin ja ironiin?
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

mirauria kirjoitti:Ootko ollu tyytyväinen tuohon flourishiin ja ironiin?
Oon ollu tosi tyytyväinen. Kasvit on kasvanu tosi hienosti ilman levääntymistä. Ei värjää vettä. Ja annostus sama; korkillinen/ 200 litraa
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Siltsu kirjoitti:
mirauria kirjoitti:Ootko ollu tyytyväinen tuohon flourishiin ja ironiin?
Oon ollu tosi tyytyväinen. Kasvit on kasvanu tosi hienosti ilman levääntymistä. Ei värjää vettä. Ja annostus sama; korkillinen/ 200 litraa
Mahtavaa! Niitä koklaan seuraavana. Tosin mä käytän ihan annosteluruiskua, kun muuten menis noissa pienemmissä purnukoissa hankalaks :)
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

mirauria kirjoitti:
Siltsu kirjoitti:
mirauria kirjoitti:Ootko ollu tyytyväinen tuohon flourishiin ja ironiin?
Oon ollu tosi tyytyväinen. Kasvit on kasvanu tosi hienosti ilman levääntymistä. Ei värjää vettä. Ja annostus sama; korkillinen/ 200 litraa
Mahtavaa! Niitä koklaan seuraavana. Tosin mä käytän ihan annosteluruiskua, kun muuten menis noissa pienemmissä purnukoissa hankalaks :)
Juu, tuo ruisku kävi itselläkin mielessä kun ohje on /200 litraa, mutta vedenparannusaine tulee uuden vesimäärän mukaan ja 100 litraisessakin siis noin 40 litraa kohden => 1 ml :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Siltsu kirjoitti:Juu, tuo ruisku kävi itselläkin mielessä kun ohje on /200 litraa, mutta vedenparannusaine tulee uuden vesimäärän mukaan ja 100 litraisessakin siis noin 40 litraa kohden => 1 ml :mrgreen:
Joo, mutta yritäpä mitata sitä 40 litraiseen ilman ruiskua, pelkällä korkilla :roll: Eikä nuo maksanut paljon mitään tilata samalla ja olen todennut hyvin käteviksi. Mulla on 20ml, 5ml ja 1ml ruiskut. Harkitsin nyt vielä sitä 10ml, kun näkyi tulleen valikoimiin :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

mirauria kirjoitti:Joo, mutta yritäpä mitata sitä 40 litraiseen ilman ruiskua, pelkällä korkilla :roll:
Juu, ei varmaan onnistuisi! Onneksi mulla on kaapeissa noita ruiskuja ennestään vaikka kuinka paljon... On noi penskat aikoinaan tarvinneet ja nythän niillä on kierrätysarvoa! :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Rockhill
Senior Member
Senior Member
Viestit: 797
Liittynyt: 08:51, 26.08.2013
Akvaarioseurat: -
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: pk-seutu

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Rockhill »

kun mä kävin Aapelissa löytyi kotona laatikon pohjalta Fazerin konvehteja, kiva ylläri! En yhtään huomannut missä välissä ne ujuttivat sinne :D

Tuota Ironia mun pitäis vielä hommata, Flourish, Prime ja Excel ollu käytössä jo pidemmän aikaa. Tosin nyt vaihdoin Excelin EasyCarboon kun se lapsilukkokorkki ei vaan mulla aukea [:I]

Mä olen pienempään purkkiin 60 l mitannut ihan Seachemin korkilla; yksi kierre on n. 1 ml
lukee ohjeessa.
Then the truth it hit me, got me off my knees. It's my life I'm living, I'll live it as I please. /Twisted Sister
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Rockhill kirjoitti:Mä olen pienempään purkkiin 60 l mitannut ihan Seachemin korkilla; yksi kierre on n. 1 ml
lukee ohjeessa.
Ai. Empä ole tuollaista ohjetta huomannutkaan. Hups :D Noh, ruiskuilla mennään sitte, kun kerran on tullu hommattua. Mutta tietääpähän vastaisuuden varalle, jos ei vaikka ruiskua olekaan :)
Siltsu kirjoitti:Juu, ei varmaan onnistuisi! Onneksi mulla on kaapeissa noita ruiskuja ennestään vaikka kuinka paljon... On noi penskat aikoinaan tarvinneet ja nythän niillä on kierrätysarvoa! :mrgreen:
Heh :D Jotain hyötyä näin myöhemmin siitäkin.
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Kevis
Junior Member
Junior Member
Viestit: 229
Liittynyt: 21:24, 09.10.2013
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Lahti

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Kevis »

mirauria kirjoitti:Tästä tulee jotain ihan mahtavaa! Oikeesti! En malttais odottaa. Pitää säästää kyllä jokaikinen pennonen sinne. Rahaa palaa. Se on varma! :mrgreen:
Niin ja mäkään en voi kun ylistää Aapelin poppoota. On ihan mahtava paikka kyllä!
Mennäänkö Kevis yhdessä sinnekin? Oon kanssa miettinyt piipahtamista, kun täältä on hyvä tie sinne. Ainut vaan, että se on mun osalta kyllä luultavasti kesällä se reissu, kun myymälän aukiolot on vähän hankalat, jos päivällä pitäis olla koulussa. Tai sit pidän joku kerta vaan etäpäivän... Meidän ens jakson lukkari on ihan pöljä...
Mennään vaan! :) Se saa kyllä tosiaan oottaa kesään se reissu munkin puolesta kun nyt pitää säästää tosissaan Helsinkiä varten.
Vanha harrastaja palaa "ihan vain seurailemaan"...
mirauria
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1051
Liittynyt: 18:06, 17.03.2014
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja mirauria »

Kevis kirjoitti:Mennään vaan! :) Se saa kyllä tosiaan oottaa kesään se reissu munkin puolesta kun nyt pitää säästää tosissaan Helsinkiä varten.
Loistavaa :mrgreen:
720l, 2 * 40l, taistorivari || tyhjänä: nano, 54l
Lisäksi 2 koiraa ja 3 kania
Siltsu
Senior Member
Senior Member
Viestit: 938
Liittynyt: 21:32, 10.02.2012
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Tuusula

Re: Kolmas kerta toden sanoo

Viesti Kirjoittaja Siltsu »

Tänään on ollut mukava, leppoinen puuhastelupäivä. :mrgreen: Sain delegoitua lastenhoidon hetkittäin pois omista käsistä ja päätin käyttää tilaisuuden hyväksi.

Ensitunnelmia Oliver Knottista; Erikoisen tuntuista, kevyttä, vähän savimaista lekasoraa vastaava tuote, eikä sitä tarvinnut pestä! :mrgreen: Sain vanhat hiekat lapottua altaasta kaloja häiritsemättä ja normaalin vedenvaihdon puitteissa. Ei tarvinnut lapota vettäkään enempää kuin puolet. Se kävi todella nopeasti, mutta lienee lopputulos useasta harjoittelukerrasta? :roll: Tämän uuden "hiekan" kaadoin sitten ohjeen mukaan säkistä suoraan altaaseen. Hetken aikaa vesi oli sameaa, mutta kirkastui pian. Ensimmäinen kuva on otettu heti kun hiekan perään täytin altaan vedet.
Kuva
Toisen kuvat otin, kun olin hiukan tasoitellut pohjaa ja poistanut loputkin Anubiaat juurista väliaikaisesti. Aikaa siivoiluun ja muuhun hääräilyyn tuossa välissä meni tuskin tuntiakaan. Vielä on mietinnässä miten päin tuon yhden puun asettelen, pystyyn vai kyljelleen?
Kuva
Varmistin altaan bakut vielä ampulleilla, kun enempää ajattelematta huutelin suodattimen ennen takaisinlaittoa. Kalat tuskin häiriintyivät operaatiosta normaalia viikkosiivousta enempää, kun joutuivat ainoastaan kertaalleen siirtymään altaan päästä toiseen! :mrgreen: Nyt jätän kiljupullon varmuuden vuoksi pois, sillä kasveja istuttelen vasta tulevalla viikolla ja nyt haluan ensin nähdä mikä vaikutus tuolla pohjamateriaalilla on vesiarvoihin. Hiekaksi en sitä ehkä luonnehtisi, sen verran eri tuntuista se on, mutta toistaiseksi vastaa mielikuvaani hyvin! Ja jee, 10 litran pussi riitti oikein hyvin! :mrgreen:
450L kiipiät, teräkalat, norsukala, L75, L128, L201
180L L199, L-411, tetroja ><((((º> ><((((º> ><((((º>
100L L046, tetroja
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Akvaariopäiväkirjat ja projektit”